මේ ඉරිදා මහා ධර්ම යුද්දයක්.. පිටිදුවේ හිමියන් හා රතනසාර හිමියන් ධර්ම විවාදයක..

March 15, 2017 at 12:00 pm | lanka C news
මේ ඉරිදා මහා ධර්ම යුද්දයක්.. පිටිදුවේ හිමියන් හා රතනසාර හිමියන් ධර්ම විවාදයක..

තමන් සමග බුද්ද දර්ශණය සම්බන්ධයෙන් වාදයක් කිරීමට සූදානම් නම් එන 19 වන ඉරිදා දින දෙහිවල සිරි සදහම් ආශ්‍රමයට පැමිණෙන ලෙස පූජ්‍ය විල්ගමුවේ රතනසාර හිමියන්ට ආරාධනා කරන බව පූජ්‍ය පිටිදුවේ සිරිධම්ම හිමියන් සදහන් කරති

පූජ්‍ය විල්ගමුවේ රතනසාර හිමියන් විසින් කියු පරිදි ඇසල පෝය තෙක් එම විවාදය පැවැත්වීමට බලා සිටීමට උවමනාවක් නැතැයිද සිරිධම්ම හිමියෝ කියා සිටිති.

තමන්ගේ මත දැක්වීම්වලට කිසිවෙකු අභියෝග කරන්නේ නම් විවාදයකට පැමිණෙන්නැයි සිරිධම්ම හියියන් විසින් කල අභියෝගය පිලිගනිමින් විල්ගමුවේ රතනසාර කියා සිටියේ තමන් එම විවාදයට එළැඹෙන ඇසල පොහොය දිනයේ සූදානම් බවයි.

72,199 Viewers

55 Comments to “මේ ඉරිදා මහා ධර්ම යුද්දයක්.. පිටිදුවේ හිමියන් හා රතනසාර හිමියන් ධර්ම විවාදයක..”

  1. sardha says:

    no body can challenge Rev Pitiduwa siridamma on the subject of Damma

    • janaka says:

      කිසිම දහම් දැනුමක් නැති මෝඩයෝ පිරිසකට පිටිදුවේ මහා වැඩකරුවෙක් වගේ පෙනෙන එක පුදුමයක් නෙවෙයි.මෙලෝ බුද්දියක් තියෙන කෙනෙක් තමුන්ගේම පිළිම හදාගෙන එකට මල් තියෙන ,සිංහාසනයක් වගේ මේසයක් තරම් උස පුටුවක් හදාගෙන එකට නැගල කයිවාරු ගහන ,එක් එක් කෙනාට අතපය විසිකරලා අභියෝග කරන ,ද්වේශයෙන් කතා කරන තමුන්ම මාලිගාවක් හදාගෙන එකේ ජිවත්වන තමුන්ම උපන්දින සාද සැලසුම් කරලා පාටි දාන එහම කර එක බුදු හිමියන්ගේ දේශනාවට එකඟ බව පට්ට බොරු කියා අපේ මීහරක් රවටන කෙනෙක් පස්සේ අනේ උන්වහන්සේ බුදුවෙලා රහත් වෙලා කියාගෙන පස්සෙන් යනවද ?

      නගරසොබනියක් මරා බුදුහිමි වැඩසිටි ආරාමයේ වත්තේ වැලලු බමුණන් ඒ මළමිනිය යලි ගොඩගෙන බුදුහිමියන්ට අපහාස කරන්න පටන් ගත්තා .ප්‍රදේශයේ මිනිසුන් ආනන්ද හිමියන්පිඩුසිගා වඩිද්දී බැන්නා පන්සලට ගල් ගැහුවා
      ආනන්ද හිමියන් බුදුහිමියන් අමතා
      බුදුරජානන් වහන්ස අපි මේ ප්‍රදේශය අතහැර වෙන පළාතකට යමු
      බුදුහිමි ආනන්දය ඒ ප්‍රදේශයේ මිනිසුනුත් එලෙස ක්රියාකලොත් ?
      ආනන්දය අපි මිනිසුන්ගේ බොරු චෝදනා ගැන කරදර නොවෙමු සත්‍ය පසුව හෙළිවේවි .

      නුතන සමන්ත බද්ද හෙවත් අපේ ගොන්නුන්ගේ බුදුන් ගේ ලේකම්
      සමන්ත බද්ද උතුමාණෙනි මෙන්න මේ රේඩියෝ එකක එකෙක් ඔබවහන්සේට අපහාස කරලා
      සමන්ත බද්ද ; මොකාද ඒ ?ආ ඔකුං හැමදාම මට මඩ ගහනවා කෙලින්න ඕනා මුන්ට
      දාපං ඔවුන්ට නඩු, අපහාස නඩු සුප්‍රීම් උසාවියේ
      සමන්ත බද්ද කෙලින්නම් බොලාට

      මෙන්න වෙනස

      • බෙල්ලන්තොට නිහාල් says:

        බලන්න මේ පින්තුරේ ඉන්න සමන්ත බඩ්ඩ . කොහොමද ෂොට් එක
        කොහොමද ඉන්න විදිය ” දුන්න මම ” කියල කියන ලස්සන ෂොට් එක
        මේක බැලුවාම තේරෙනව නේද මෙයා රහත් ද නැතිද බව .ආයේ වෙන මොන තර්කයක්වත් ඕනද ?
        මාර පොස් එක නියම බයිට් කෙස් එකක් පිස්සු හුටං කෙනෙක් බව බොහොම පැහැදිලියි .
        මේ වගේ පිස්සන්ව අදහන උන් හැමදාම බෙල්ලන්තොට හන්දියේ පන්සලට බඩ ගානවා දැක්කම අනේ පවු මේවගේ මෝඩයෝ කියල හිතෙනවා .අපිනම් සමන්ත බඩ්ඩ ඉන්න පළාතේ ජිවත් වෙන්ව කියල කියන්නත් ලැජ්ජයි මිනිස්සු මෝඩයෝ කියල හිතයි කියල බයේ .

        • බෙලන්තොට නිහාල් says:

          අපි අකමැති කෙනෙක් සති දෙකකින් අපේ ගෙදර එනවා කියල කිව්වාම අපි මිනිහා එන එක නවත්තගන්න එක ක්‍රමයක් තමයි මම සති දෙකකින් ඉරිදා ගෙදර නෑ මේ ඉරිදා එන්න කියල කියන එක .(අපි දන්නවා මිනිහා සැලසුම් කලේ ඉරිදා දෙකකට පසුව නිසා මේ ඉරිදා ඔහු වෙන වැඩ යොදාගෙන ඇති බව .)එවිට අර මනුස්සයා කියනව අනේ මේ ඉරිදනම් මම යාපනේ යනව කියා එවිට මම කියනව ඉතින් ඔන්නමම කිව්ව් ඔයාට එන දවසක් එහෙනම් පස්සේ බලමු කියල .
          මෙන්න මේක තමයි සමන්ත බද්ද කරන්න යන්නේ
          දැන් මේ හදිසියේ අර හාමුදුරුවෝ සමහරවිට යොදාගත්තු වෙන වැඩ පින්කම් තිබෙන්න පුළුවන් .හැබැයි දැන් හාමුදුරුවෝ කිව්වොත් මේ ඉරිදා නෙවෙයි අපි තව ඉරිදා දෙකකින් තියමු මේක කියල සමන්ත බද්ද කියාවි එයා බයේ පස්ස ගැහුවා මේ වගේ අය එක්ක මම විවාද වලට යන්නේ නෑ මිට පස්සේ කියල .
          ඔන්න සමන්ත බැද්දගේ කපටි සෙල්ලම .
          හැබැයි බද්දෝ අපි අනිවාර්යෙන්ම එදාට එනවා පන්සලට අපිට දොර අරින්න ඕන අනිවාර්යෙන්ම එලියට දාල වහන්න බෑ .ඒවගේම තමයි අර ගම පුරා දාන ස්පිකර් එදාටත් දාල මුළු ගමටම තමා ඉල්ලං කන හැටි පෙන්නන්න ඕනා

  2. Sihala Yaka - සිහල යකා says:

    දෙසන්නේ ඇත්ත​. ඒකයි කවුරුවත් හැපෙන්න එන්නෙ නැත්තෙ. ඒත් හැසිරීම අනවශ්‍ය බහු බූත එක්ක​.

    • Ratata Adare says:

      ‘දෙසුවේ’ ඇත්ත! දැන් දැන් හැසිරීමේ බහු බූත දෙසුමටත් ඇවිත් වගේ. ඉස්සර මමත් ආසාවෙන් ඇහුවා. දැන් නන් නෑ..

    • ඔටුවා says:

      ඉස්සර මුන්නාන්සේට බැනපු ඔබතුමා (ඉස්සර සිහල යකාම නම්) දැන් මධ්‍යස්ථව හිතනවා අහන්න සන්තෝසයි. එච්චර තමයි බුද්ධ වචනය තේරුම් ගන්න අවශ්‍ය වෙන්නෙ.

      හඳ පෙන්වන ඇඟිල්ලේ කුණු ටිකක් ඇති. සමහර විට ටිකක් ඇදත් ඇති. ඒත් අපි හඳ දිහා බලමු. එච්චරයි!
      තෙරුවන් සරණයි!

      • Sihala Yaka - සිහල යකා says:

        මේකනේ වැඩේ.
        බුදුන් දෙසූ දහම යටකරගෙන අද සඟුන් දෙසන දහම නේ තියෙන්නෙ.
        ඔය කිරිබත්ගොඩ වගේ උන්නාන්සේලා මෝඩ උපාසකම්මලගෙ ස්‍රද්ධාව යූස් කරල ලිප්ස්ටික් බුදු පිලිම හදාගෙන මහායානෙටත් වඩා දිස්නෙ දිදී මාලිගා ගොඩ ගහනව​.
        තව අය බන භාවනා කරල හිත තැන්පත් කරල නිවන් දකින්න බෑ. එයාගෙන් බණ අහල ධ්‍යාන වඩාගෙන නිවන් යන්න කියනව​.
        තවත් අය පන්සල් වල විසීම ධනය ගොඩ ගහමින් සැප විඳීමේ මාර්ගයක් කරගෙන ඉන්නව​.
        පිටිදූවෙ හාමුදුරුවො කියන දහමට ඔය කාටවත් චැලෙන් ජ් කරන්න බැරි ඒ අයත් වෙනම මඩ ගෝරු වල ගිලී ඉන්න නිසා.
        ඒ අය දන්න බුදු දහමක් නෑ. මිනිස්සු රවට්ටන්න ආගමක් කියා චාරිත්‍ර ක්‍රමයක් කියනව​.

        ඒ පසුබිම මත දැන් වෙනකොට බර්ත් ඩේ පාටි දැම්මත්, සිංහාසන හදා ගෙන හිටියත් පිටිදූවේ හාමුදුරුවෝ දහම් තර්ක අතරින් අනිත් අයට වඩා බුදු දහමේ මූලික සිද්ධාන්තයන්ට​ සමීපව ඉන්නව​. රහත් වෙලා කියා ගන්නා අනිත් අයට සාපේක්‍ෂ්ව තර්කය අතින් ඉදිරියෙන් ඉන්නව​. ඉතින් කරන්න දෙයක් නෑ. බනින්න විදියක් නෑ. ඔය පිස්සු වැඩ නැතුව හිටියනම් වඩා හොඳයි.
        එසේ නොමැතිව මා උන් වහන්සේ සරණ ගොස් නැත​.

        කෙසේ උනත් ධර්ම යුද්ධයෙන් උන්වහන්සේව පරද්දන්න බැහැ. මොකද තර්කය මූලික සිද්ධාන්ත හා යන නිසා. අනිත් අය පසුකලිනව දහමට එකතු උන බොහෝ දේවල් දහම ලෙස ගෙන මුලා වෙලා ඉන්නෙ.

        • මනෝජ් සදහම් says:

          සිංහල යකෝ අපි හිතුවා තමුසේ යමක් කමක් දන්නා කෙනෙක් කියල නමුත් දැන් අපිට තෙරෙනාව තමුසේ දන්නා බුදුදහමක් නැති බව .කිරිබත්ගොඩ හාමුදුරුවෝ හැරෙන්න ලංකාවේ නිර්මල බුදු දහම ඒ ආකාරයටම බොහොම පැහැදිලිව දේශනා කරන උගත් සිල්වත් විනයධර බික්ෂුන් වහන්සේලා මොනතරම් පිරිසක් වැඩ ඉන්නවද ?
          බුදුන් වහන්සේ ගේ ධර්මය විකුර්ති කර බොරු දෙසාබාන පිටිදුවේ දෙසන්නේ බුදුදහමද ඔයි ?දහම් තර්ක දාන්න දෙයක් දැන් නෑ ඔයි එක බුදුන්වහන්සේ මිට අවුරුදු දෙදහස් පන්සීයකට ඉස්සර කරලා ඉවරයි අපට ලැබිල තිබෙන්නේ පිරිසිදු බුදුදහම එකට උන පූරණ සපයන්න අවශ්‍ය නෑ .
          පිටිදුවේව පරද්දන්න බොහොම ලෙහෙසියෙන් පුළුවන් මොකද ඔහු බුදුන්වහන්සේගේ ධර්මය සම්පූරණයෙන් විකුර්ති කරමින් වැරදි අර්ථ නිරුපනය කරමින් දෙසන නිසා .අපිට පෙනෙන විදියට තමුසේ එක්කෝ අන්යාගමිකයෙක් එහෙමත් නැතිනම් පිටිදුවේගේ හොර ඒජන්තයෙක් (අර මේකේ ලියන චම්පා වගේ වෙන න්‍යායපත්‍රයක් තිබෙන )සමහර විට දෙන්නම එක්කෙනෙක්ද කියල හිතෙනව .
          චම්පා සිරිසේන බේරගන්න මහින්ද යට යවන්න ලියනව සිහල යකා ආගම විකුර්ති කරන්න උඩගෙඩි දෙන්න ලියනව.හැබැයි ඔය අදහස් දෙකම එක පැකේජ් එකක තියෙන මිනිහෙක් අපි දන්නවා .

        • saman says:

          I also agree with Sihala Yaka

      • ඔටුවා says:

        @සිහල යකා
        එකඟයි!

        ඔබට මතක නම්, මමත් දැරුවේ සහ දරන්නෙ ඔය වගේ මතයක්. මට උන්නාන්සේගේ රහත් බව මැනිය නොහැක. මට ඉන් වැඩකුත් නැත. කියන්නේ සත්‍යය බව පමණක් මගේ සිතට වැටහිණි. එපමණයි.

        මම මගේ විමුක්තිය සොයනවා විනා, අන් අයගේ රහත් (හෝ නොරහත්) බව සෙවීම කවර පලක්ද?

        මේ වගේ පොස්ට් වලට පොර කමෙන්ට්ස් දෙන කීබෝඩ් වීරයින් ත්‍රිපිටකය තේරුම් ගෙන නැති බව නම් මට කිව හැක. කියවා තිබිය හැක. එහෙත් තේරුම් ගෙන නැත. ඔවුන්ගේ ඇති ඉහවහා ගිය ප්‍රඥාවත් සමග දැන් මම තර්ක නොකරමි. පෙර නම්, මමද නිදි වරාගෙන ඔවුන්ට සත්‍යය කියා දීමට උත්සාහ කලෙමි. හරකෙක්ට Java ඉගැන්වීම ඊට වඩා ප්‍රථිපල සහගත බව මම දැන් දනිමි!

        “මගේ ධර්මය ප‍්‍රඥාවන්තයන්ට පමණයි”
        ~ගෞතම බුදුන් වහන්සේ

        • ගිහාන් says:

          බුදුන් වහන්සේ වදාළ ධර්මයට දැන් ඌනපුර්ණ සපයන අලුත් චීවරධාරී/කලිසන් ධාරි සෙට් එකක් සිටිති, ඔවුන් රහතුන් ලෙස දකිමින් ඔවුන් පසුපස යන ඔවුන් නිවැරදි බවත් ත්‍රිපිටකය අනුව බණ කියන අනෙකුත් සාමාන්‍ය ස්වාමින්වහන්සේලා වැරදි බව කියන ප්‍රතිසංස්කරණ වාදී උපාසක උපාසිකා සෙට් එකක් ද දැන් සිටිති.
          බුදුන්වහන්සේගේ ධර්මය නොව ඒ ඌනපුර්ණ සපයන සෙට් එකේ බණ නිවැරදි බව තමා තීරණය කලේ කෙසේද ? එනම් එයින් අදහස් වන්නේ බුදුන්වහන්සේ වදාරා ඇති ධර්මය අදහා නිවන් දැකීමට නොහැකි බවත් ඒ ධර්මය වැරදි බවත් උඹේ ඌනපුර්ණ සපයන චීවරධාරී/හෝ කලිසන් ධාරි සෙට් එකේ බණ නිවැරදි බවත් උඹ තීරණය කර ඇති බව නේද ?
          දැන් කියපන් මෝඩ ඔටුවෝ උඹ කොහොමද බුදුන්වහන්සේ වදාළ ධර්මය වැරදි බව නිගමනය කලේ .උඹ ඒ ධර්මයෙ වැරදි දැක්කාද ?කියපන් බලන්න ඔටුවා ඒ වැරදි මොනවාද උඹේ බඩ්ඩ ඒ වැරදි තැන් නිවැරදි කරන්නේ කොහොමද කියල

          • සුජීව says:

            ඔබ කියන දේට හේතුව ලංකාවේ මිනිසුන්ට තියෙන “මම පොර “කියන මානසික තත්වය ඔය රෝගය හැදුනු එකාට ඕනා බුදුන්වහන්සේටත් වඩා මම දන්නවා මමයි හරි කියල පෙන්නන්න ඉතින් උන් ඔය වගේ අමුතු අසපු දාගෙන ධර්මය විකුර්ති කරල දෙසනවා එතකොට ඔය මානසිකත්වයම තියෙන තවත් කට්ටිය ඉන්නවා ඒගොල්ලන්ට ඕනා සමාජයේ ඉන්න අය වැරදියි මම තමයි ප්‍රබුද්ද කියල පෙන්නන්න අන්න ඒ වගේ සෙට් එක අන්න අර වගේ අසපු කාරයන්ගේ බඩ්ඩලා ගේ පසු පස්සේ යනව ගිහිල්ල අපිට කියනවා ඕගොල්ලෝ මොනවද දන්නේ ඕගොල්ලෝ ඉන්නේ අතරමන් වෙලා මෙන්න සුපිරිසිදු ධර්මය කියල .

            සමන්ත බඩ්ඩ කියනවා බුදුහාමුදුරුවෝ ජේතවනාරාමයේ තමයිලු හිටියේ ඒක කෝටි ගානක් වටිනා තැනක් ලු එනිසා මම මේක හදාගත්තාම මොකද කියල
            ඉතින් මුගේ අර මම කලින් කියපු සෙට් එකේ මෝඩ තකතිරුවොත් කිසිම විචාරයක් නැතිව එකම කියවනවා .මුන්ට අමතක වෙලා බුදුහාමුදුරුවෝ ජේතවනාරාමය හදාගත්තේ නැති බව .බුදුහාමුදුරුවන්ට ඒ ඒ කාල වල ජනතාව ඉන්න නගර වලට වැඩියාම ඒ ඒ විහාර වල ජිවත් උනා මිසක් මට මහා මාලිගාවක් හදල දෙන්න කියල රජවරුන්ට කිව්වේ නෑ . ඒ කිසිම දෙකට බුදුරජානන් වහන්සේ ඇලුනේ නෑ .මේ පිස්සා තමුන් ඉන්න මාලිගාව සාධාරණීකරණය කරන්න බුදුන් වහන්සේවත් පාවල දෙනවා,විශාකාව ,මල්ලිකාව දුන්නු අසදෘශ දාන ගැන කියල තමුන්ම ලැස්ති කරලා මස් පාටි දානවා විශාකාව පාවල දෙනව.
            මේවගේ තක්කඩින් පස්සේ යන මෝඩයන් මේ රටේ ඉන්නවනේ උන්ට තේරෙන්නේ නැද්ද උන්ගේ මෝඩකම මේ පසුපස යාමෙන් සමාජයට හෙළිවෙන බව

        • දොන් ජුවන් says:

          සිහල යකෝ උඹ ඇයි ඔටුවා කියල නම් දාගෙන තමුන්ටම කොමෙන්ට් දාගන්නේ .උඹ වෙන වෙන නම් වලින් ආවට උඹේ ලියන විලාසයේ අලෝග්රිතම් අපි ළඟ තියෙනව .අපිට බොරු කරන්න උඹ ඉගෙන ගත්ත මදි

          • තීක්ෂණ says:

            සිංහල යකා හෙවත් ඔටුවා මහතා වෙත
            කියපන් බලන්න ඔටුවෝ උඹ ත්‍රිපිටකය කියවල තියෙනවද කියල ?අනුන්ට නොන්ඩි කරන්න ඉස්සරවෙලා
            අනේ පලයන් බන් යන්න නිකන් බොරු පොර ටෝක් දන්නේ නැතිව
            උඹ හිතුවද ත්‍රිපිටකය කියන්නේ පෙන්ගුයින් නවකතා පොත් තුනක් සයිස් පොත් තුනක් කියල .
            මම උඹේ බාසාවෙන් කි බෝඩ් වීරයෙක් තමයි එත් මම නම් කියවලාවත් නෑ
            හැබැයි උඹේ පිටිදුවේ කරන්නේ බොරුව බව තේරුම් ගන්න මට ත්‍රිපිටකය කියවන්න ඕන උනේ නෑ ඉස්කෝලේ ගියකාලේ ඉගෙනගත්තු බුද්දාගම දැනුම හොඳටම උපකාරී උනා එකට එච්චරයි .
            ලොකු ලොකු පොත් වල නම් කියලා මිනිසුන්ව බය කරලා තර්ක කරන එක සමහරු කරන මුලාවක් හැබැයි ඉතින් උඹ මුහුණට මුහුණ හම්බුඋනොත් උඹව තර්ක වලින් පට්ට ගහනවා .
            බොරු කියල තමුන්ගේ තර්ක ඔප්පු කරන්න හදන එවුන් තමා කිබෝඩ් වීරයෝ
            කියපන් උඹ ත්‍රිපිටකය කියවල තියෙනවද ?

        • Max Madugalle says:

          Very true ඔටුවා !!

          • ඔටුවා says:

            Thank you Mr Madugalle.

            I am saddened to see the likes of people who try to “protect” Buddha’s word by using Taliban tactics. They are the real threat to the truth.

            People who really understood the true word of Buddha will only use intellectual methods (such as discussions) to share wisdom.

            Let the dogs bark… we shall do the right thing!

            May the triple gem bless you!

    • Fernandez says:

      yakaage dharmaya, yakkuntama thamaa

      • wele vidaneb says:

        තමුසෙට බුද්ධාගම යකාගේ ආගමක්නමි අපිට තමුන්ගේ ආගම අවජාතක යාගේ ආගම ලෙස නමිකරන්න වෙනවා හේතුව තමන් දන්නවානේ අප්පෙක් නැති එකෙක්ගේ ආගමක්නේ යකෝ උඹලා අදහන්නේ !

    • jaathiwaadiya says:

      බුදු දහම මෝඩයින්ට නොගැලපේ. උබ කුරුසයක් එල්ල ගනින්, උබට බුදු දහම ගැලපෙන්නේ නැ.

    • jaathiwaadiya says:

      මුට මට පෙන්නේ අර වික්ටරයාගේ සින්දු අහල මොලේ කොලොප්පන් වෙලා.

  3. podi vije says:

    මෙහිමි නමගේ මොලේ කචල් වෙලාතියෙන්නේ තමන් ගෙදැනුම තමන්ගේ ආත්මාර්ත කාමි භාවයට යොදාගන්න යනවා මෙ නම රහත් නමි මාවරලේ භද්දිය සහ කිරිබත්ගේාඉ චානාන්ද හිමි වරැන් අනිවාර්යෙන්ම සුපිරි රහත් බවට පත්වනවා මොකද මෙයාට වඩා බලවත් නිසි ඒවගේම රෙරැකානේ චන්ද විමල තේරො බුදු කෙනෙත් වෙන්න ඹින ජනතාව කල්ප නාවෙන් ඉන්න ඹන මෙවගේ දේවල්වලට රැවටෙන්න එපා

    • Disce aut descede says:

      මාවරලේ භද්දිය ? අන්න උන්වහන්සේත් සල්ලි එකතු කරනව පන්සල හදන්න​. කිරිබත් ගොඩ ගැනනම් කතා කිරීමේ තේරුමක් නෑ.

      ප්‍රසිද්ධ වෙන සියලු අය මුලින් සසර අවබෝධය , සරල බව ගැන දෙසාගෙන තමයි ෆීල්ඩ් එකට එන්නෙ.
      නම හදාගත්තට පස්සෙ තම තම නමින් වෙනම අසපු හදන්න සල්ලි එකතුකරනව කෝටි ගනන්.

      • podi vije says:

        තම තමන්ගේ මොලේට ගොචර වෙන විදියට තමයි අදහස් පලකරන්නේ කොහොම උනත් තමන්ගේ දැනුම ගැන පැහැදිලි කරගත්නිසාත් තමන් කවුද කියා හිතාගන්න පුලුවන් වු නිසාත් මෙයින් නවතිමි !

  4. kamal says:

    අයි රතනසාර ඇසල මාසේ වෙනකම් ඉන්නේ වාදය කරන්න,? තිබ්බ තදියමට මම හිතුවේ අද හෙටම එයි කියලා. එයා හදන්නෙත් සිරිධම්ම හිමි යොදාගෙන ප්‍රසිද්ධියක් හදාගන්න.

    • කල්‍යාන says:

      ඇයි ඕයි පිස්සා කියවන්න කියවන්න හාමුදුරුවන්ට තව තව කරුණු ලැබෙනවනේ ප්‍රහාරය දෙන්න පිස්සා උනත් මිනිහා එක දන්නව.
      සතුරා ක්‍රියාත්මක වන්න කලින් ක්‍රියාත්මක වීම යුද්ද කරන ක්‍රමයක් .
      අනික් කාරණය තමයි සමන්ත බද්ද බයවුනා හාමුදුරුවන්ගේ අබියෝගයට .මිනිහට නින්ද යන්නේ නැතිව ඇති රෑට ඔය අබියෝගය මතක් වෙලා ඉතින් මේ දුක තව මාස කියක් විඳින්නද කියල මිනිහා අබියෝගය ඉක්මනින්ම කරමු කියල යෝජනා කරනවා .අනික මිනිහ දන්නවා මිනිහට මල පනින බව නිතරම ඉතින්සතුරාට පෙට්රෝල් සපයන්නේ මොකටද කියල මිනිහට තේරෙන්න ඇති.
      ඔන්න මේ විවාදය ඉක්මනට තියමු කියල සමන්ත බද්ද සිංහයා වගේ පැන්න කාරණේ
      ඇයි සමන්ත බද්ද හදිසිය ?
      අපි ලැස්ති වෙලා ලස්සනට ඔයාගේ පන්සලේ සහ ප්‍රදේශය පුරාම පුටු තියල ලස්සන ස්ටේජ් එකක් ගහලා ටීවී රේඩියෝ වල මේ විවාදය ගැන දාල ඔයාගේ කට්ටිය සහ ඔයාට විරුද්ද අපි වගේ කට්ටිය බස් වලින් ගෙන්නාගෙන ලස්සනට කරමුකෝ මේ විවාදය .
      අනික ඔයාට විරුද්ද අපි වගේ කට්ටිය ඔයාගේ වියදමින්ම ගෙන්න ගන්න ඔයා දිනන බව ඔයාට හරි ෂුවර් නේ .බැරිවෙලාවත් ඔයා දින්නොත් අපි ඔක්කොම ඔයාගේ ශ්‍රාවකයෝ වෙන්ව ඉතින් බුදුහාමුදුරුවන්ගේ කාලෙත් එක උනානේ(එක කිව්වේ ඔයාට පොඩි කික් එකක් ගන්න )

  5. love nature says:

    මම සමන්තභද්‍ර මිත්‍යාව පරාජය කරනවා – විල්ගමුවේ රතනසාර හිමි

    https://www.facebook.com/watapita.lk/posts/1826178284300990

  6. rohan says:

    umbalath dan dewadattage bana share karanna gaththada?
    kanna deyak nathinam hinga kapiyawu sasane noka kalakanni.

  7. Gona says:

    Well done Rev. Siridhamma. Buddha said that ” My dhamma is for intelligent people not for fool” ( in pali- Pannawanthassayan dhammo nayan dhammo duppannassa). No one can challenge you Rev. Pitiduwe Siridhamma, because you are telling the real philosophy what Buddha had expected.

    • Janaka says:

      Yeah We can see how intelligent you are to follow a mental patient instead of following Buddha

    • සුධර්මන් says:

      gona ගොනා හනේ ඇත්තටම තමුන්ට ගැලපෙන නියම නම බුදුන්වහන්සේගේ නියම නිර්මල ධර්මය පසෙක තිබෙද්දී කොහෙවත් යන පිස්සෙක් කියන දේවල් වලට මුලා වී ඔහුව අදහන්නේ ගොන්නු හැර වෙන කවුද ?

  8. Saradiel says:

    මේ වන කොට බොහෝ දෙනා හින්දු ආගමයි බුදු දහමයි එකට පටලවා ගෙන අදහන්න පුරැදුවෙලා. බුදුරජාණන් වහන්සේ දෙවියන්ටත් මිනිසුන්ටත් ශාස්තෲන් වහන්සේ නිසා සියලුම දිව්‍ය තල ගැනත් දෙවිවරැ ගැනත් දේශනා කරල තියනව. මූනු ගොඩක් තියන දෙවිවරැ අලි ඔලුවක හොඩවැල් තියන දෙවිවරැ අදහන්න යාමෙන් සත්තා දේව මනුස්සානං වූ බුදු ගුනයත් හෑල්ලුවට ලක්වෙනව.
    බෞද්ධ ලමයකුට අකුරැ කියවද්දි බුදු පිලිමෙට වඩා ප්‍රමුකත්වයක් දෙන්නෙ හිංදු ආගමික මිත්‍යා විශ්වාසයක් වන අලි ඔලුවකටයි. බුදු දහම නොදත් බෞද්ධයො බුද්ධ ශාසනයේ ප්‍රඥාවට අගතැන් පත් සාරිපුත්ත මහ රහතන් වහන්සේ වෙනුවට මිත්‍යා දිට්ඨික හිංදු පිලිම සරණ යනව.
    බෞද්ධයො පංසල් ඇතුලෙත් මේ හිංදු ආගමික මිත්‍යා දිට්ඨික දේව රෑප වලට නමස්කාර කලාට හිංදු දේවස්ථාන වල බුදු පිලිමයක් දකින්නවත් නැහැ. හිංදූන්ගෙ විශ්වාසය බුදුන් අවතාරයක් කියලයි. නමට බෞද්ධයො හිතන්නෙ කලියුගයේ බුදුන්ටත් දෙවියන්ගේ පිහිටයි කියලයි.

  9. love nature says:

    ලංකාවෙ අතීතය අරගෙන බැලුවොත් ජාතිය සිංහළ නම් හිටියෙ බෞද්ධයො විතරයි. සිංහළ බොද්ධ සිංහළ ක්‍රිස්තියානි කියල ජාතීන් දෙකක් හිටියෙ නෑ. දැන් ඉන්න සිංහළ කිතුනුවොත් පරම් පරා දෙක තුනකට උඩදි පරංගින්ට ජාතක වෙලා බුදු දහම අත හැරල මිත්‍යාව වැලඳ ගත් අයයි.

  10. love nature says:

    පීරිසියක සල්ලි කොල අතුරල ඒක උඩින් අර බූත පීලිමෙ තියාගෙන අටලෝදහම වෙනස් කරගන්න උත්සාහ කරන නමට බෞද්ධයො මේ වගේ මත්‍යාව ඇදහීම නිසා ඊලඟ භවය නිරයට හෝ තිරිසන් ලෝකයට පාර කපා ගන්නව..කර්මය කර්ම ඵලය ගැන විශ්වාසයක් නැති නමට බෞද්ධයො වාලම්පුරියක් ලඟ තියා ගෙන වාසනාව එනකම් බෙලි කටුව රකිනව.

  11. daham says:

    pissoth ekka happenna yanne mona modayoda?

  12. gadol says:

    සිරි සමන්ත භද්‍ර නමින් පෙනී සිටින මෙම හිමියන් තමන් අරහත් තත්වයට පත්වූ බව පවසන අතර පසුගිය කාලයේ මහායාන භික්ෂුවකට සමාන ආකාරයට හැසිරෙමින් ථෙරවාද ශාසනය විනාශ කරන බවට ඇතැමුන්ගේ විවේචන පළ විය. විශාල කේක් කපමින් විනෝද වන, සියලුම ආකාරයේ මස් මාංශ ආහාර පිළිගන්වමින් උපන්දින උත්සව පන්සලේ තබන, ජීවතුන් අතර සිටියදීම තමාගේ පිළිම පන්සලේ පිහිටුවන, පාරේ වැඩමවද්දී ගෝලයින් ලවා දෙකකුල වෙත මල් ඉසගන්න මෙම හිමියන්ට එරෙහිව මීට වසර කිහිපයකට එපිට සිටම විවිධ පාර්ශ්ව විවේචන එල්ල කර තිබුණි.

  13. love nature says:

    ලංකාවේ නිකාය වලට නම් වැටී ඇත්තේ එම නිකායන්ට උපසම්පදාව රැගෙන ආ රට අනුවය. සියම් රටෙන් (තායිලන්තයෙන්) උපසම්පදාව ගෙනා නිකාය “සියම් නිකාය” ලෙසත්, රාමඤ්ඤ දේශයෙන් (බුරුමයෙන්) උපසම්පදාව ගෙනා නිකාය “රාමඤ්ඤ නිකාය” ලෙසත්, අමරපුර දේශයෙන් උපසම්පදාව ගෙනා නිකාය “අමරපුර නිකාය” ලෙසත් නම්කරගෙන ඇත. එසේ ගෙනා තම තමන්ගේ සම්ප්‍රදායන්ට පසුව කුලවාදයද ඈඳාගෙන ඇත. ලංකාව තුල බුදුදහම වර්තමානයේ යම් පිරිහීමකට, තර්ජනයකට ලක්වී ඇත්නම් එයට මූලික හේතුව ලෙස මා දකින්නේ මෙම අමනෝඤ්ඤ නිකාය භේදයයි.

    එමෙන්ම දැන් දැන් විවිධ කරුණු පාදක කරගනිමින් අලුත් නිකායන් හා බෙදීම්ද ලංකාව තුල ඇතිවෙමින් පවතී.

    බුදුරජාණන්වහන්සේ මෙලෙස තමන්වහන්සේගේ ශ්‍රාවකයින් බෙදී වෙන්වී යනු ඇතැයි කිසිසේත් සිතන්නට නැත. උන්වහන්සේගේ දේශනාවන් හැදෑරීමේදී පැහැදිලිවම පෙනී යන්නේ උන්වහන්සේගේ පරම පවිත්‍ර චේතනාව මිනිසුන්ට දුකින් මිදීමේ මාර්ගය පෙන්වාදීම බවයි.

    නමුත් දැන් ඒ දුකින් මිදීමේ මාර්ගය කටුපඳුරු, බාධක වලින් වැසී ඇත! බුදුරජාණන්වහන්සේ විසින් නොවදාල ධර්මයක් විසින් උන්වහන්සේ වදාල ධර්මය වැසී ඇත! එම මාර්ගය හෙලිපෙහෙලි කල යුතු කාලය එළඹ ඇත, බුදුරජාණන්වහන්සේ වදාල ධර්මය මතුකළ යුතුව ඇත.

  14. kamal says:

    Man buduwelane eka nisa wenda athi masmansa desabanne

  15. love nature says:

    ව්‍යාජ රහතෙක්
    බොරු කියා ලබන ලාභ සත්කාර ආදිය
    ඔහුගේ මාන්නය පිම්බීමට හේතු වන අතර
    ඔහුගේ නොමනා හැසිරීම් නිසා
    සැදැහැවත් ගිහියාත් භික්ෂුවත් අතර
    සහ සබඳතාවය ගිලිහී
    ගිහි පැවිදි දෙපිරිසටම අලාභ සිදු වෙයි.

    සත්‍ය ධර්මය සොයන්නන් ඉදිරියේ
    අභිමානයෙන් හැසිරීමට
    ව්‍යාජ රහතෙකුට නොහැකි වෙයි.
    ඔහු වටා රැස්වන්නේ ධර්මය මුවාවෙන්
    වෙනත් මානසික සුඛ විහරණ සොයන
    විකෘති ශ්‍රාවක පිරිසකි

    • ඔටුවා says:

      අංගුලිමාල, භාරය දාරු චිරිය හෝ පිලින්දවච්ච මහා රහතන් වහන්සේලා හෝ සරකානි (සෝවාන් වූ බේබද්දා) අද වැඩ සිටියා නම්, ඔබ ඔවැනි කතාම උන්වහන්සේලාටත් කියනු ඇති. මක් නිසාද යත්, රහත් වූ පමණින් සියලු ගති පැවතුම් වෙනස් නොවන නිසාය.

      මා අදහස් කරන්නේ පිටිදුවේ හිමියන් රහත් බව පිළිගන්නා බව නොවේ. ඔබේ රහත් බව මනින මිම්ම වැරදි බව කීමටයි. කෙනකුගේ රහත් බව දැන ගන්නා ආකාරය ඨාන සුත්‍රයේ “මහණෙනි, සාකච්චාවෙන් ප්‍රඥාව දට යුතුය…” යනාදී වශයෙන් පැහැදිලිව දකවා ඇත. ඔබ ඒ ක්‍රමය භාවිතා කිරීමට මැලි වන්නේ ඇයි? ඒ සඳහා කවුරුන් හෝ උගත් භික්ෂුන්වහන්සේ නමක් යොමු කිරීමට ක්‍රියා කරමු. එකිනෙකාට මඩ ගසා ගැනීමෙන් ඔබේ විමුක්තිය ලැබේද? ඔබට අවශ්‍ය වන්නේ විමුක්තිය සෙවීමද නැතිනම් මඩ ගැසීමද යන්න තීරණය කරන්න.

      මිට පෙරත් කියා ඇති පරිදි, හඳ දෙසට දිගු කල ඇඟිල්ලේ ඇද සොයන්නට ගියොත් අපට හඳ බැලීමේ අවස්ථාව ගිලිහි යයි. ඒ නිසා හඳ දෙස බලමු. පෙන්වන්නේ හඳ නොවේනම් එයත් තේරුම් ගනිමු. ඒ සඳහා ක්‍රමය ඉහත දකවා ඇත.

      • Biikku says:

        The WISE JUDGE the MORALITY of a person not by birth, cast, creed or words or the looks but BY THE DEEDS. This is what our LORD BUDDHA said in WASALA SUTTA.

        and even When NASA asked the Alien time traveller from the future of the human race.the question.
        Interviewer: Are you an extraterrestrial?
        Alien : No. we are human, We are descendants of you from future
        Interviewer:: questions go so on … then asks : do you believe in god or creator?
        Alien: We have gone past such myths.
        Interviewer: How do you judge MORALITY in your society?
        Alien: BY DEEDS.

        The answer definitely proves that he is real alien from future because from the background of the interviewers motherland (USA) and current practice/beliefs in such society, the kind of answers that the Alien gives cannot be madeup even as a lie in such a society. What the ALIAN say is true as I know MYSELF the Buddha’s path from 1 – 8 and 9.

        • Sharia Boy says:

          What is a DEED ?

          • බික්ෂු says:

            Dear Shariya,
            Deeds means what one does or has done or how one behaves or behaved. In sinhala its called ක්‍රියාව නැතිනම් කල්ක්‍රියාව.

          • Sharia Boy says:

            Dear Bikshu / Bikku,

            Morality means the right or/and wrong of a act , behavior and the principals that set the standard.

            To say…”Morality is decided on deeds .”….. does not make sense isn’t it. A definition of right and wrong needs to be in place to make a judgement.

            This does not mean that what the Buddha is trying to say in the sutta is wrong….. but it is taken out of context.

          • bikku says:

            Dear Shariya, then the best is for you to take the word at the correct context that is right for the context.
            Right and wrong does not exist with the subject(principle or the one that does the deed). The universal truth is that any deed is taken as “Right” in the eye ofthe subject( the doer) bcos anybody would do anythingtaken as right not as a wrong. Even to kill somebody is concidered right by the killer. Thats why he does that. No body would do anything if its wrong in his mind and if he cant make a justification to hide the guilt.

  16. love nature says:

    ලාභ සත්කාර ගරු නම්බු සඳහා
    තමන්ගේ උවමනාවෙන් රහත් කියා කියන කෙනෙක්
    විනයානුකූලව වරදක් කරනවා.

    රහත් වුණා කියන කෙනෙක්
    පචිති ඇවැතක් නිතර නිතර නැවත නැවත බිඳිනවා නම්
    ඔහු රහතෙකු වත් බෞද්ධ භික්ෂුවක්වත් විය නොහැකියි.

    ඔහු සිහි මුළාවකින් කියනවා නම් හැර
    ඔහු ඒ ප්‍රකාශය නිසා පාරාජිකා වූ කෙනෙක්.

  17. Nandasoma says:

    පිස්සන් සමග තර්ක කිරීමට යාම භයානක විය හැකිය….!

  18. Max Madugalle says:

    රහතන් වහන්සේ නමකගෙ තිබිය යුතු බාහිර ගති ලකුනු මේ හාමුදුරුවන්ට තියෙනවාද කියලා ඔයාලම හිතලා බලන්ට පහත කරුනු අනුව.

    රහතන් වහන්සේලාගෙ රාග, ද්වේශ, මෝහ 100% නෑ. ඒ කියන්නෙ ඔය පාටි දාන්ටවත්, “මම” මෙහෙමයි මම මෙහෙමයි කිය කියා “මම” ගැන ඉහලින් කතා කරන්ටවත්, ඒ ගැන සනාත කරන්ට වාද විවාද වලට එන්ටවත් රහතන් වහන්සේ නමකට කරන්ට බෑ. මොකද රහත් උනාම “මම” කියන හැගීම නැති වෙලා යන නිසා. උන් වහන්සේලා දකින්නෙ “මේ පුරුෂයා කියන්නෙ ධාතු 6ක්, ස්පර්ශ ආයතන 6ක්, මණස හසුරවන තැන් 18ක්……” ආදී වශයෙන් (මජ්ජිම නිකාය 3 – ධාතු විභංග සූත්රය ).

    ඉතින් එවැනි රහතන් වහන්සේ නමක් දකින්නෙ “මේ ඇස හේතු නිසා හටගෙන ඒ හේතු නැතිවීමෙන් නැතිවෙනවා. කණ, නාසය, දිව, කය, මනසත් ඒ විදිහටමයි, හේතු නිසා ඇතිවී ඒ හේතු නැතිවීමෙන් නැතිවෙනවා කියලා.

    “හේතු” මොනවාද? ඒ නම් ස්පර්ශයයි. ස්පර්ශය ඇතිවෙන්නෙ කොහොමද? ඇහේ ස්පර්ශය ඇතිවෙන්න ඇස නැමති “නාම-රූපය” ඉදිරියට “රූපයක්” ආවම “ඇහේ වින්යානය” හටගන්නවා. වින්යානය කියන්නෙ “විශේෂයෙන් දැනගැනීම” කියන එකටයි. ඒ තුනේ එකතුවට (එනම්: ඇස + රූපය + ඇහේ-වින්යානය ) තමා ඇහේ ස්පර්ශය කියන්නෙ.

    ස්පර්ශය නිසා “විදිනවා” (වේදනා). වේදනා සැප, දුක් හෝ උපේක්ෂා විය හැකියි. වේදනා නිසා එයට කැමැත්ත, අකැමැත්ත හෝ මද්යස්ත බව ඇතිවෙන්ට පුලුවන්……. ඒ අපිට.

    ඒකයි අපිට ලස්සන දේ වලට ආසා හිතෙන්නෙ, ලස්සන මාලිගා වගේ ගෙවල්, බඩු බාහිර ආදියට අපි කැමති ඒකයි. අපි අකමැති දෙයක් උනාම අපිට තරහ යන්නෙත් ඒකයි.

    ඒත් රහතන් වහන්සේ නමකට එහෙම නෑ. උන්වහන්සේලාත් අපි වගේම (ඉහත කී පරිදි) සැප, දුක් හෝ උපේක්ෂා විදිනවා, හැබැයි අපි වගේ ඒවාට ඇලෙන්නෙ, ගැටෙන්නෙ නැතිව. හරියට නෙලුම් කොලේ වතුර බිංදු රැදෙන්නෙ නෑ වගේ.

    රහතන් වහන්සේලා සැප, දුක්, උපේක්ෂා විදින්නෙ අර ඉහත කී “හේතු” එනම් 6 ආකාර “ස්පර්ශ” නිසා හටගෙන ඒ ස්පර්ශ නැති උනාම නැතිවෙන දේවල් හැටියට විතරයි.

    ඉතින් ඔය ගිහි මං බුද්ධ ධර්මය අසා ඉගනගත් විදිහට රහතන් වහන්සේලා ගැන ටිකක්. ඔයාලා තම තමන්ම ටිකක් මේ කරුන ගැන හිතන්ට. තර්ක, වාද වලට ගිහින් කාටවත් දිනන්ට බෑ. ඒව බුදු දහමට පටහැනි දේවල්.

    • ඔටුවා says:

      මුලින්ම කියන්න ඕන, මට කාගේවත් රහත් බව හෝ නොරහත් බව ඔප්පු කිරීමට අවශ්‍ය නැත. ඒත් ඔබතුමා මනා සංයමයකින් දක්වා තිබු කරුණු ගැන යමක් කියන්න සිතුනා.

      රහතන් වහන්සේ නමකගෙ තිබිය යුතු බාහිර ගති ලකුනු ගැන ඔබතුමා කතා කරනවා. මගේ ප්‍රශ්නය, බාහිරින් රහත් බවක් මනින්නේ කෙසේද යනුයි. පිලින්දවච්ච මහා රහතන් වහන්සේගෙ “කට හොඳ නැති ගතිය” උන් වහන්සේගේ රහත් බවට කිසි බලපෑමක් නොකළ බව ඔබ දන්නවා ඇතැයි සිතමි. දාරු]චිරිය බාහිය මහා රහතන්වහන්සේගේ ඇඳුමවත්, උන් වහන්සේගේ “බොරු රහත් බවවත්” (සැබෑවටම රහත් වීමට පෙර) උන් වහන්සේගේ සැබෑම සත්‍යාවබෝධයට ප්‍රශ්නයක් නොවූ බව ඔබ හොඳින්ම දන්නා කරුණුයි. ඒ නිසා, බාහිර කාරණා කිසිවක් රහත් බවේ මිනුම් දඬු නොවන බව මගේ විශ්වාසයයි.

      “මම” යන සංකල්පයක් රහතුන්ට නැත. එහෙත්, සම්මුති වශයෙන් “මම” සිටි. තායිලන්තයේ අජාන් චා හිමියන් (නිවන් අවබෝධ කල බවට විස්වාස කරන) ගැන ඇති කතාවක් මතක් කිරීමට කැමතියි. අයකු එහිමියන්ගෙන් අජාන් චා සිටීද යන පැනය විමසු විට, උන් වහන්සේගේ පිළිතුර, අසන්නාගේ ප්‍රඥාව අනුව වෙනස් වුයෙලු. සාමාන්‍ය අයකු නම්, “ඔව් ඒ මම තමයි” ලෙසත්, ප්‍රඥාධික අයකු නම් “අජාන් චා කෙනකු නැත” යනුවෙනුත් පිළිතුරු දුන්නේලු. (අසා ඇති කතාවක් පමණි. සත්‍යාසත්‍ය බව නොදනිමි)

      වාද කිරීම නොකටයුතු වුවත්, සංවාදය අත්‍යවශ්‍ය දෙයකි. අනාගත වංශ දේශනාවේ, මෛත්‍රිය බුදුන් වහන්සේ නියත විවරණ ලැබුදා සංකස්ස පුරදී සැරියුත් මහා රහතන් වහන්සේ සමග කල සංවාදයක් ගැන කියවේ. එමෙන්ම, ඨාන සුත්‍රයේ කියවෙන්නේද “මහණෙනි සාකච්චාවෙන් ප්‍රඥාව දත යුතුය” ලෙසයි. තවද, සම්මා සංකප්ප මාර්ගාංගයෙහි තක්ක, විතක්ක යනාදී වශයෙන් තාර්කික ලක්ෂණ ඇත. එබැවින්, වාදය හෝ තර්කය සම්පුර්ණයෙන් බැහැර කල යුතුයි කියා බුද්ධ වචනයේ කොහෙවත් නැත.

      රහත් උතුමෝ ,තමන්ට පෙර පින් බලයෙන් ලැබෙන රාජ භෝජන (සීවලී මහා රහතන් වහන්සේ) හෝ පෙර පාපයන් නිසා ලැබෙන ගුටි බැට (අංගුලිමාල රහතන් වහන්සේ) ඇලිමකින් හෝ ගැටීමකින් තොරව විඳිති. එයද රහතුන්ගේ ගුණයකි. එබැවින්, තට්ටු ගණනක පන්සලක වැඩ හිටි පලියටම හෝ, කේක් වැළඳු පලියටම, නොරහත් යැයි නිගමනය කල නොහැක. සෙරෙප්පු නොදාපු පලියටම, බිම බලාගෙන ගිය පලියටම රහත් බව නිගමනය කිරීමත් වැරදියි. තමන්ට ලැබෙන දේ පරිභෝජනය කරනු විනා, අහවල් දේ අවශ්‍ය බව ඉල්ලීම රහතුන්ගේ ගුණයක් නොවේ. ඒ අනුව බලන කල, ගමනක් යාමට ඇත්නම්, එය බෙන්ස් එකේද, බස් එකේද යන වග එතුමන්ලාට ප්‍රශ්නයක් නොවිය යුතුය.

      ඔබ භාවිතා කරන තර්ක ක්‍රමය බටහිර විද්‍යාඥයින් භාවිතා කරන ද්විකෝටික ක්‍රමයයි. එහෙත් බුදුන් වහන්සේ සැමවිටම චතුස්කෝටික තර්ක ක්‍රමයක් භාවිතා කල සේක. අපද ඒ ක්‍රමය භාවිතා කරන්නේ නම් මැනවි.

      මේ කාරණා ගෙන ආවේ, ඔබ කියා ඇති අදහසට විරුද්ධව සාක්ෂි එමටව තිබෙන බව ඔප්පු කිරීමටයි. ඔබ දක්වා ඇති තාක්ෂණික කාරණා සත්‍ය වුවද ඔබ ඒවා භාවිතා කල අයුරු ගැන මා එකඟ නැත. ඉහත කරුණු ඒ සඳහා සාක්ෂි දරයි.

      මට කියන්න අවශ්‍ය වුයේ, අප හිතන පරිදි “මොඩල්” එකක් රහතුන්ට නැති බවයි. රහතුන් මේ ලෙස විය යුතුයි, අර ලෙස විය යුතුයි කියා අපට නියම කල නොහැක. රහතුන්ට අප මෙන් රකින සීලයක්ද නැත. එතුමන්ට ඇත්තේ රැකෙන සිලයකි. එනම් ආර්ය කාන්ත සීලයයි. එය ස්ථිරය. එහි මොඩලයක් නැත. එය නිදහස්ය (භුජිස්සෙහි), දැඩිව අල්ලා ගෙන නැත (අපරාමට්ඨෙහි).

      ඉහත කාරණා ටිකත් සලකා බලන මෙන් කරුණාවෙන් ඉල්ලමි.

  19. ෙඔික ඉක්මනට කරල youtube ඒකට දානවද? රතනසාර භික්ෂුන් වහන්ෙස් ට ෙමාකද ෙවන්ෙන බලන්නග

  20. සක්විති says:

    දොරමඩලාවට ඇවිත් ලැබුන ප්‍රසිද්ධිය නිසා උඬඟු කමෙන් අන්ධ වුණා.දැන් රහත් වෙන්න ක්ලාස් දාගෙන පිස්සු නටනව…

  21. saman says:

    බුදුන් වහන්සේ තම ශ්‍රාවකයන් වහන්සේලාට එකිනෙකා සමග තර්ක කිරීම තහනම් කර ඇත. අන්‍ය ආගමිකයන් සමග මිස බුදු හිමි ද වාද කලේ නැත. නැතිනම් දේවදත්ත සමග සැරියුත් මහ රහතන් වහන්සේට තර්ක කල හැකිව තිබුණි. සංඝයා මෙන්ම ශ්‍රාවකයන් ද භේද වීම මීට හේතු විය හැක.
    මෙම විවාදය මහ නා හිමිවරුන් මුලිකත්වය ගෙන නැවැත්විය යුතුය. නැත්නම් අප අන්‍ය ආගමිකයන්ගේ සිනාවට ලක් වේ.

  22. කමල් ඩී බැඳුන්කර says:

    මොකෙක්ට්වත් සමන්තභද්‍ර එක්ක හැප්පෙන්න බැහැ. හැප්පෙන්න පුළුවන් නම් මේ බයියලා ටික මෙතන කොට කොට ඉන්නේ නැහැ, මෙලහකට කොරලා. ඕකුන්ට කොරන්නත් බෑ. ලොල්.
    මුන් බනින්නේ සමන්තභද්‍ර පෙන්වන්න විමුක්ති මාර්ගය වැරදියි කියලා නෙවේ, සමන්තභද්‍ර සම්ප්‍රදායට ගහන එකෙන් උයීයා වෙලා..

    • ගමරාල says:

      රා බී වෙරිවූ මීයා සිතුවෙත් මම මහ ලොක්කා කියල තමා, එවගේම අවට හිටපු මීයො හිතුවෙත් එහෙම තමා හැබැයි එ සින්හයා එනකම් විතරයි. අරිහත්වය යනු කන දෙයක්ද බොන දෙයක්ද කියල මෙතන අදහස් පල කරන කිසිවෙකුත් එ වගෙම සමන්තබඩ්ඩ ඇතුලු කිසිම කෙනෙක් නොදනී. ඔය කවුරැවත් බුදුන් වහන්සේ කවුද කියල අදුරන්නෙත් නැහැ, බුද්ධ ප්‍රච්නප්තිය කියන්නෙ මොකක්ද කියල දන්නෙත් නැහැ ඉතින් කොහොමද කෙසේද අර්හත්. දර්ම සන්වේගයෙන් අනුකම්පා කරමි

  23. Image says:

    මොඩ සිංහළ ගෝත්‍රිකයිනි මේ නුඹලගේ අවසන කාලයයි. ලොව වදවෙන 06 වන ගෝත්‍රය සිංහල බව එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය පෙන්වාදී ඇත. ණුඹලාගේ ක්‍රියාවෙන්ම ඒ බව මොනවට ඔප්පුකර ඇත . මෝඩ බක පණ්ඩිත සිංහළයා ගේ අවසාක කාලපරිජේදය දැන් ගෙවෙමින් පවතිනවා. නුඹලාට කිසිදිනක එය වෙනස්කල නොහැක. එතෙක් ඇරගනිල්ලා.

Main News