රායප්පු ජෝශෆ් ගේ කුමන්ත්‍රණය සඵල වේවිද

1981 සිට 2001 වසර දක්වා  මන්නාරම් දිසත්‍රික්කයේ සිංහලයින් 8170 දෙනෙකු අවතැන් ව සිටියහ.නමුත් මේ වන විට එහි නැවත පදිංචි කරවා තිබෙන්නේ 847 දෙනෙක් පමණකි. මුරුංගන් ප්‍රදේශයේ අවතැන්ව සිටි සිංහල පවුල් දාසයක් තම ගම් බිම් වලට යලි පැමිණෙද්දී ඔවුන්ගේ ඉඩම් වල දෙමල ජනතාව පදිංචි කරවා තිබුණි. ඔවුන්ගේ පූජා භූමිය වන කේ.කේ.කුලම් හි රජමහා විහාරය දෙමල ජනතාවගේ කෙසෙල් කොටුවකට යටව තිබුණි. තම ඉඩම් පිලිබඳව අයිතිවාසිකම් ප්‍රාදේශීය ලේකම් වරයාට ඉදිරිපත් කළද සහනයක් නොලැබුණි. නැවත පදිංචි කිරීමේ ඇමත්වරුන්ව සිටි මෙල්රෝයි ප්‍රනාන්දු හා රිෂාඩ් බද්යුදින් යන දෙදෙනාගෙන් ද ඊට ප්‍රතිචාරයක් නොලැබුණි. අවසානයේ ඔවුන් මුරුංගන් වල සිමෙන්ති සංස්ථාවට අයත් නරිකාඩු බිම් කොටසේ තාවකාලිකව ගෙවල් කීපයක් සවි කර ගත්හ. මෙයට ප්‍රදේශයේ රජයේ නිලධාරීන් සියල්ලන්ගෙන්ම විරෝධය එල්ල වූ අතර පසුව යුධ හමුදාවේ විකුම් ලියනගේ මහතාගේ මැදිහත් වීම මත එම ප්‍රශ්ණය විසඳීමට ඉහළ නිළධාරීන් යොමු කරවන ලදහ. මෙහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් ආර්ථික සංවර්ධන අමාත්‍යංශය මගින් එහි ප්‍රජාශාලාවක් සෑදවීම සඳහා ප්‍රතිපාදන වෙන්කෙරුණු අතර එම ශාලාව විවෘත කිරීමේ උත්සවය  පසුගිය අප්‍රියෙල් 11 දින නරිකාඩු හිදී ජනාධිපති උපදේශක පූජ්‍ය බෙංගමුවේ නාලක ස්වාමීන් වහන්සේ ගේ මූලිකත්වයෙන් සිදු විය.මන්නාරටේ කොටි ත්‍රස්තවාදය පිලිබඳවත් අගරදගුරු රායප්පු ජෝශෆ් ලංකාවට එරෙහිව වර්තමානයේ කටයුතු කරන ද්‍රෝහී ආකාරය පිළිබඳවත් මෙම උත්සව සභාවේ දී පූජ්‍ය බෙංගමුවේ නාලක හිමියන් කළ ප්‍රකාශය නිසා මෙහි සිටි කොටි හිතවාදි නිළධාරීන් කලබල වූ අන්දම අප නිරීක්ෂණය කලෙමු. ඔවුහු එම උත්සවය වර්ජනය කොට පිටව යන්නටද උත්සාහ කළහ.

මන්නාරම් දිස්ත්‍රික්කය කොටි ත්‍රස්තයින්ට එදා ඉතා වැදගත් ප්‍රදේශයක් විය. ඉන්දියාවත් සමග සමීප සබඳතාවයක් පැවැත්විම පිණිස එහි කඳවුරු බැඳගත් ඔවුහු දෙමළ ජනතාව විශාල වශයෙන් එහි පදිංචි කළහ.  කොටි සමග ඉතා හිතවත්ව කටයුතු කළ එම ප්‍රදේශයේ අගරදගුරු රායප්පු ජෝශෆ් කොටින්ට අවශ්‍ය ජාත්‍යන්තර සබඳතා ශක්තිමත් කොට දුන්හ. මරදමඩු ප්‍රදේශය කොටින්ට ඉතා වැදගත් කලාපයක්  වූ අතර එහි සිටි සිංහල ජනතාව ඊට බාධකයක් බැවින් කිසිවෙකුටත් එහි රැඳී සිටීමට ඉඩ නුදුන්හ. මරද මඩුව ඔවුන් ගේ ත්‍රස්තවාදී බංකරයක් බවට පත් කරමින් ශ්‍රී ලංකා හමුදාවට ප්‍රහාර එල්ල කළහ.

තලේ මන්නාරම හරහා ලංකාවට ආනයනය කළ දකුණු ඉන්දීය දෙමළ කම්කරුවන් ගේ ප්‍රධාන නවාතැනක් වූ මන්නාරම පෙර රජ දවස ඉතා සශ්‍රීක පෙදෙසක් විය. වසභ රජු මල්වතු ඔය ආසන්නයේ පැරණි මංගණ නගර සීමාවේ මන්ගුණු නම් වැවක් කළ බව ඉතිහාසයේ විස්තර වෙයි. මෙය වර්තමාන යෝධවැව විය හැකි යයි ප්‍රකාශ වේ. මේ මංගණ නගරය වත්මන් මුරුංගන් බව පැහැදිලිය. ධාතුසේන රජු මල්වතු ඔය හරස් කොට අමුණක් බඳවා මානා මාතුක වැව නම් මහා වැවකට ජලය ගෙන ගියා යැයි කියැවේ. මංගණ වැව මේ යුගයේ දී මෙලෙස නාමකරණය වී විශාල කරවූ බව පැහැදිලිය. මල්වතු ඔය හරහා බැඳණු තේක්කම නම් මහා අමුණ ශ්‍රී ලංකාවේ වාරි කර්මාන්තයේ විශිෂ්ඨ නිර්මාණයකි. මෙවැනි විශාල වාරි මාර්ගයන් ඉඳි කිරීමට  අවශ්‍ය වන විශාල සිංහල ජනගහනයක් මේ ප්‍රදේශයේ වසන්නට ඇතැයි  ද කල්පනා කල හැකිය.

පෘතුගීසින්ට මන්නාරම වැදගත් වූයේ ඔවුන් ගේ වැදගත් බල කොටුවක් මෙහි බැඳ වූ බැවිනි. මේ ප්‍රදේශයේ ජනතාව ක්‍රිස්තියානි දහමට හරවා ගත් ප්‍රැන්සිසි ක්ෂේවියර් ගේ ව්‍යාපාරය ඇරඹුනේ මේ පරංගි සමය තුලදීය. නමුත් ලන්දේසින් කතෝලික ආගම වැළඳගත් ජනතාව පීඩාවට පත් කරමින් ඔවුන් ගේ රෙපරමාදු ආගම ප්‍රචලිත කළහ. මෙහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් මන්නනාරමේ සිටි කතෝලික ජනතාව කන්ද උඩරට රජුගේ උදව් උපකාර ඇතිව මන්නාරමට නුදුරින් පදිංචි කරවන ලදහ. මේ පිළිබඳව ලියූ අගනා වාර්තාවක් ඊ.බී. ඩෙන්හැම් මහතා සිය සිලෝන් ඇට් ද සෙන්සස් ඔෆ් 1911 ග්‍රන්ථයේ අතුලත් කර ඇත. ඩෙන්හැම් මහතා එකල යාපනයේ බිෂොප් වරයාගේ වාර්තාවකින් උපුටා දක්වන තොරතුරු වලින් හෙළි වන්නේ මඩු ප්‍රදේශයේ සැබෑ ඉතිහාසයයි. එහි මෙසේ සඳහන් වෙයි.

මඩු වන්දනා කරුවන් ගේ මුල්ම ජනාවාසය මන්නාරමයි. එහි විශාල කතෝලික දේවස්ථානයක් ඉඳිවිය. 1670 දී ලන්දේසින් එම පල්ලිය රැස්විම් ශාලාවක් බවට පරිවර්තනය කොට ආගම ඇදහීම  තහනම් කරන ලදී. අනාථ වූ කතෝලික ජනතාව එම ස්ථානයෙන් ඉවත්ව කන්ද උඩරට රජුගේ රැකවරණය සලසා ගැනීමට වන්නියට පැමිණියහ. මේ අතරින් පවුල් විස්සක් පමණ පිරිසක් මන්නාරම ආසන්නයේ වනයේ මරුත මඩු නම් ස්ථානයේ ලැගුම් ගත්හ. මේ වන විට මේ ස්ථානයේ රජුගේ මඩිගෙයක් විය. ඉන්පසු යාපනයේ සිට පැමිණී. හත්සීයක් පමණ කතෝලික පිරිසක් සහ පූජක වරු සත් දෙනෙකු මෙම ස්ථානයට පැමිණියහ. මඩු අසල ඔවුන්ගේ අනාථ කඳවුර විය.   මෙහි බෞද්ධයන් හා හින්දූන් වන්දනාමාන කරන පත්තිනි දේවාලයක් ද පැවති අතර එය උපුටා දමා 1876 දී පමණ  මෙහි කතෝලික පල්ලියක් ඉඳි කළ බව පැවසේ.මඩු වාර්ෂික මංගල්ලය ආරම්භ කරන ලද්දේ 1870 දීය.

1818 න් පසුව ඉන්දියාවේ පාලකයින් වන ඉංග්‍රීසින් අනුගමනය කළ බදු ප්‍රතිප්තිය හේතු කොට ගෙන දකුණු ඉන්දියාවේ දෙමල ජනතාව බෙහෙවින් පීඩාවට පත් වූහ. සියලුම ඉඩම් සමාගම සතු බවට ප්‍රකාශ කිරීම නිසා  විශාල ජනතාවක් සිය ගොවිබිම් වලින් නෙරපන ලදහ. මේ අවදිය වන විට ලංකාවේ කෝපි වැවිල්ලට ආර්ථික ශක්තිමත් භාවයක් ලබා දී ම පිණිස ඉංග්‍රීසින් කටයුතු කළ අවදියයි. ඉංග්‍රීසි ජාතික  නිළධාරියෙකු වූ එස්.සී. බ්‍රයිඩ්. සිය කෝපි වත්ත වන බ්ලැක් ෆොරස්ට් හි කොන්දොස්තර වශයෙන් සිටි පිය පාර්ශවයෙන් දෙමළ වාර්ගිකයෙකු වූ පුද්ගලයෙකු ඉන්දියාවට පිටත් කර හරින ලද්දේ දෙමල කුලී කරුවන් රැගෙන පැමිණීමටයි. මේ අනුව ප්‍රථම වරට කුලි කරුවන් 14 දෙනෙකු ධනුස්කොඩියේ සිට තලේ මන්නාරමට පැමිණියහ. ඉන්පසු 1839 වන විට කුලීකරුවන් 2432 ක් ලංකාවට පැමිණ සිටියහ. ඔවුහු තලේ මන්නාරමේ සිට උලිපන්කුලම මුරුන්ගන් වන්නන්කල්දි චෙඩ්ඩිකුලම මාන්කුලම ඉරම්පායිකුලම මැදවච්චිය හරහා දඹුල්ලටත් ඉන්පසුව මාතලේ හරහා නුවර ගම්පළ නුවරඑළියටත් පොල්ගහවෙල්හරහා කොළඹටත්  ප්‍රවාහනය කරන ලදහ. මන්නාරමේ ද මන්නාරමේ සිට මැදච්චිය හා වවුනියාවේ ද බහුතර දෙමළ ජනගහනයක් ඇති වීමට මේ කරුණු හේතු සාධක විය.

1953  දී මන්නාරමේ සිංහල බෞද්ධ ජනගහනය 1316 කි. එවිට දෙමල ජනගහනය 22422 වී තිබුණි. නමුත් ඉස්ලාමිකයින් සිටියේ නව දෙනෙකු පමණකි.1981 වන විට මන්නාරමේ සිංහල බෞද්ධයින්3224 ක් බවට වර්ධනය වී සිටි අතර දෙමළ ජනගහනය 28500 ක් බවට පත් ව සිටියහ. එසේම මුස්ලිම් වරු 30079 දක්වා වර්ධනය ව සිටියහ. 1911 කාල වකවානුවේ රෝමානු කතෝලිකයින් 50% ක ප්‍රමාණයක් මන්නාරමේ සිටි බව පැහැදිලිය. 1981 දී එම ජනගහනය 44003 කි. වර්තමානය වන විට බෞද්ධ ජනහනය හා හින්දු ජනගහනය අඩු වෙමින් කතෝලිකයින් ගේ සංඛ්‍යාව සීඝ්‍ර ලෙසට වැඩි වර්ධනය වෙමින් ඇත. ඒ අතර මුස්ලිම් ඇමති වරුන්ගේ සහායෙන් මුස්ලිම් ජනතාව මන්නාරම්  යෝධ වැව රක්සිතය හෙලි පෙහෙලි කරමින් අනවසරයෙන් පදිංචි වෙමින් ඇත.

රායප්පු ජෝශෆ් අගරදගුරුවරයා නිල උත්සව වලදී මේ ප්‍රදේශය හඳුන්වන්නේ රෝමයේ කොටසක් ලෙසටයි.එය තවත් තහවුරු වන ලෙසට ඔහුගේ බලපෑම නිසා මේ පළාතේ ප්‍රධාන රජයේ නිලධාරීන් සියල්ල කතෝලික විය යුතු යයි නිල නොවන අණක් ද පැනවී ඇත.පසුගිය දා කතෝලික පූජක වරුන් 131 දෙනෙකු ගේ අත්සන් සහිතව පෙත්සමක් රායප්පු ජෝශෆ් ගේ මෙහෙයවීමෙන්  ජිනීවා මානව හිමිකම් කවුන්සලයට ඉදිරිපත් කළ බවට වාර්තා වුණි. නමුත් සිංහල බෞද්ධ භික්ෂූන් වහන්සේලා කැඳවා බෞද්ධ ක්‍රියාකාරකම් ගැන අවවාද කරන බුද්ධි අංශ මේ රායප්පු ජෝශෆ් ට විරුද්ධව කිසිවක් කළ බවක් මෙතෙක් දැන ගන්නට නොමැත.

1540 සිට 1774 දක්වා කාලය තුලදී ඉන්දියාවේ ගෝමන්තක නෙහොත් ගෝව ප්‍රදේශයේ බලයේ සිටි පරංගින් ගේ  උදව්වෙන් ජෙසුයිට් නිකායේ පූජක වරු එහි සිට බෞද්ධයින් හා හින්දූන් කතෝලික ආගමට හරවන ලද්දේ විවිධ වධ හිංසාවන්ට ලක් කරමිනි. පණපිටින් පිලිස්සීමෙන් කියත් වලින් කැපිමෙන් හා උල සිටු වීමෙන් මෙලෙස මරණයට පත් කරන ලද්දවුන් ගණන 16202 ක් බව පූජ්‍ය මැදගම ධම්මානන්ද හිමියන් පවසයි. 1947 වර්ෂයේ දී ඉන්දියාව නිදහස  දිනා ගැනිමෙන්  පසුව ගෝව නැවත පවරා ගැනීමට නේරුට අවශ්‍ය විය. නමුත් එයට පෘතුගාල් රජය එකඟ නුවුණි. පසුව 1961 දෙසැම්බර් මාසයේ 19  දින  ශ්‍රි නේරු විසින් දියත් කරන ලද විජායි මෙහෙයුම යටතේ ගෝව ඉන්දියාවට යටත් කර ගන්නා ලද්දේය. මෙම අක්‍රමණයට එරෙහිව එක්සත් ජාතින් ගේ මණ්ඩලය රැස්වුණු අතර රුසියාව ඉන්දියාවට පක්ෂපාතීව නිෂේධ බලය යොදා ගනිමින් ඇමරිකානු යෝජනාව පරාජයට පත් කලේය. ඉන්දියාවේ ඒකීයත්වයට මේ තීන්දු තීරණ  බෙහෙවින්ම බලපා ඇති බව ප්‍රකට කරුණකි. අතීතය එසේ වුවත් ලංකාව කෙරෙහි ඉන්දියාවේ  වත්මන් ප්‍රතිපත්තිය අක්‍රමණශීලී වෙයි. රාමේශ්වරමත් මන්නාරමත් අතර නැවත නැව් සේවය ආරම්භ කොට මන්නාරම රදගුරු වරයාගේ සහායෙන් වෙනම දෙමළ ක්‍රිස්තියානි ප්‍රදේශයක් බවට  මන්නාරම පත් කර ගැනීමේ සැලසුම ඉන්දියාව සතුව ඇතැයි අපගේ විශ්වාසයයි. ජිනීවා වලදී ඉන්දියාවත් කොටි හිතවාදීන් සැමත් එක පෙළට සිට ගන්නේ එම අමුණිනි. රායප්පු ජෝශෆ් මොවන්ගේ සෘජු නියෝජියා වී ඇත. දැනටමත් රජයේ යටි උගුල් කරුවන් ගේ සහායෙන් මන්නාරම  රදගුරු වරයා නටන මේ නාඩගම එළි පිට රඟ දක්වන කාලය වැඩි ඈතක නොවේ. එතෙක් ඒ ගැන මුනිවත රැකීම හා සිංහලයින් ගේ බලය හීන කිරීම රජයේ පිළිවෙත වී ඇතැයි සිතමි.

– මතුගම සෙනෙවිරුවන් / seneviruwan.blogspot.com

30,707 Viewers

57 Comments to “රායප්පු ජෝශෆ් ගේ කුමන්ත්‍රණය සඵල වේවිද”

  1. vanaraya says:

    >>>>>>>>>>>>>>>> එතකොට……නැවත පදිංචි කරන්නේ පල්ලියෙන්ද……..හලාල් ඉවරද!!!!! දැන් පල්ලිය කොටි කඳවුරක් ලෙස හංවඩු ගහන්නටද සැරසෙන්නේ…….කතෝලිකයෝ කොටි කියලාද කියන්න හදන්නේ…….වානර යුගයට නැවත පියමනින්ද හදන්නේ……..

    • :) says:

      ලංකාවේ තිබිලා තියෙන්නෙ සින්හල කොටි යුද්දයක් නෙමේ.බෞද්ද කතොලික/ක්‍රිස්තියානි යුද්දයකි.ඒක තෙරුන් ගන්න යුද්දය ඉවරවෙනකල්ම ඉන්න උනා.අද සින්හල කතොලික/ක්‍රිස්තියානින්ව කොටි කියලා ශ්‍රි ලාංකික බෞද්දයන් හංවඩු ගහද්දි, යුද්දයෙන් මිය ගිය සින්හල කතොලික/ක්‍රිස්තියානි රනවිරෑවන්, තමන් මෑරුන එක හොදයි කියල හිතනවා ඈති.

      • තාරක වික්‍රමසිංහ says:

        රායප්පු ජෝෂප් කොටි හිතවාදියෙක් බව සහ ක‍තෝලික සභාව ඔහු කෙරෙහි නිහඬ ප්‍රතිපත්තියක් අනුගමනය කිරීම සත්‍යකරුනක්.

        නමුත් මේ කාරනා මත සමස්ථ ශ්‍රී ලාංකික කතොලික ජනතාවට චෝදනා එල්ල කිරීම, ශ්‍රී ලංකාව තුල තවත් අනවශ්‍ය භේදයක් ඇති කිරීමට මුල පිරීමක්. කුමන්ත්‍රනකරුවන්ට අවශ්‍යවී ඇත් කෙසේ හෝ රටතුල භේද ඇති කිරීමයි.

        ඒ විතරක් නොවේ දේෂප්‍රේමී ක‍තෝලිකයින්ගේ සිත් පෑරීමකට මුල පිරීමක්.

      • raavna says:

        යුධසමේ සාමෙට මරලතෝනි දෙමින් සිටි අවජාතක කැතලිස් බටයන්ගෙන් සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයක් කදවුරු සේවයටත් ඉතාම විශ්වාසවන්ත අතිශයින්ම සුළුතරයක් වූ බටයින්\නිලධාරීන් පමණක් පෙරමුණෙහි යෙදවුහ. වෙත ඔත්තු සැපයුවන්ව පෙරමුණෙහි ඉදිරියෙන්ම ගමන් කරවුහ, ඕකුන් වෙඩි කෑවේ මොන පත්තෙන්දැයි දන්නේ ඌ සහ වෙඩි තැබූ එකා පමණි. අවජාතක පක්කිලි කැතලිස්සන්ගේ තිත්ත ඇත්ත වන මේවා හමුදාවේ ඉහල ක්‍රියාන්විතයේ සිටි නිලධාරින් හොදින් දනිති.

        • :) says:

          තොප ඔය අවමන් කරන්නෙ මේ දේශය බේරගන්න දිවි පිදු අභීත රනවිරුවන්ටය.තොප වෙනි උන් වෑදූ මවටත් රටටත් බරක්ය.

          This is the 1st time im commenting.bcoz i want to tell this. im not very interesting to log comments on the places where stupid s are surrounding. I lost 2 men from last war in 2009.one is catholic and one is Buddhist. i not had any different of both of them. i cried same for both.still crying. bcoz they are my husband and brother. u all are very good in posting sentences as “we salute u solderers”, “we are respecting u always”.but can u imaging what’s the situation we are in???

        • raavna says:

          :) says: …දේශය බේරගන්න දිවි පිදු අභීත රනවිරුවන්ටය…

          දේශය බේරගන්න දිවි පිදු අභීත රනවිරුවන් සහ දේශද්‍රෝහී බටයා යනු දෙකෙකි. උබ වගේ අවජාතක පක්කිලියන්ට නොතේරුනාට දේශය බේරගන්න දිවි පිදු අභීත රනවිරුවන්ට නම් එය හොදින් තෙරේ.

        • lanka.com says:

          අනේ ගොන් නාම්බො…උබට කියන්න මගෙ සින්හල ශබ්ද කොෂයේ වචන තිබුනත් මෙතන එවා පාවිච්චි කරන්න බෑ.උබලා වගේ උන් නිසා තමයි අවුරුදු 30ක් මේ රටෙ මෙච්චර ලේ හෑලුනෙ..

        • raavna says:

          lanka.com says: …උබලා වගේ උන් නිසා තමයි අවුරුදු 30ක් මේ රටෙ මෙච්චර ලේ හෑලුනෙ…

          හක හක හිනා කාලා පනයනවා ඔයි, අයියෝ හක හක … ඔය කියන්නේ 30ක් තිස්සේ අවජාතක පක්කිලි කැතලිස්සන් කොරපුව … හක හක …

      • ගාමිණි says:

        අනේ කොටලුවො රායප්පු ජෝසපා සින්හල ක්‍රිස්තියානිද…..මැටි අලියෙක්……සින්හලුන්ව කොටවන්න තියෙන තදියමට ඒකත් අමතක වුනා

      • John the baptist says:

        to :)

        මෙතන තියෙන ප්‍රශ්නය සිංහල කතෝලිකයන් නෙමේ , දෙමල කොටි කතෝලිකයන් ,රායප්පු ජෝශෆ් දෙමල කොටියෙක්
        Don´t write bullshit

    • raavna says:

      අවජාතක පක්කිලි කැතලිස්සන් ඒ තත්වයට පත් වන්නේ ඕකුන් කොරන කියන දෙයින්මය. අවජාතක කැතලිස්සන් සෑම විටම කතෝලික සභාව ආරක්ෂා කොරන්නේ එම සභාව කොරන සැම දෙයක්ම උන් අනුමත කොරන නිසාය, ඕකුන්ට සභාවට විරුද්ධ විය නොහැක, ඒ අවජාතක කැතලිස්සන් සුද්දට පුක දෙන නිසාය. වැරදි කොරන හාමුදුරුවන් සිවුරු පිටින් අල්ලා පොලොසියට බාර දුන්නත්, ඕකුන් අවජාතක පක්කිලි කැතලිස් සභාවට එරෙහිව කිසිදු විරෝධී පෙලපාලියක් වත් නොපවත්වයි ඒ අවජාතක ගැතිකම නිසාය, 2005 දී මුළු මහත් පක්කිලි කුරුසයින් කොටියට පක්ෂව රනිල්ට චන්දය දුන්නේද ඒ නිසාය.

      ස්ත්‍රීදුෂක තම්බිය 193x ගණන්වල ජර්මනියේ යුදෙවු තත්වයට පත් වන්නේ ඕකුන් කොරන කියන දෙයින්මය. ජර්මන් ජාතිය ජාතියක් ලෙස නැගී සිටින්නේ යුදෙව්වන්ට ගැසූ ගල් ප්‍රමාණය මතය, කොල්ල කැ යුදෙවු නිවාස ප්‍රමාණය මතය, ඝාතනය කොළ යුදෙවු ප්‍රමාණය මතය.

      • Chinthaka says:

        රාවනා නමැති කාලකන්නි උනහපුලුවාගේ වර්ගය තවත් අවුරුදු 60 කට යුද්ධයෙන් බැට කෑමට අතිශයින් සුදුසුකම් සපුරා ඇත්තෝ ය… 1950 ගණන්වල සිට සිංහල ජනදපකරණය යටතේ දකුණෙන් ගිය මදාවියන්ට ඉඩ-කඩම් ලබා දී, උන්ගෙන් ගුටි කා පලා ගිය දෙමල වැසියන්ට සාධාරණය ඉටු කරන්නට, කොටි ත්‍රස්තවාදීන් එකී සිංහල දාමරිකයින්ගේ ඊළඟ පලම්පරාව පෙති පෙති ගැසුවේ කෙසේද…. මෙම රාවනා සහ උගේ පරම්පරාවද ඊටත් එහා ගිය ඉරණමකට ඉතා හොඳින් සුදුසුකම් ලබා ඇත්තෝ ය…. ප්‍රභාකරන්ගේ නිවසින් පන තියෙන පූස් පැටියෙක්වත් ඉතුරු නොකලා සේම රාවන වැනි එවුන්ගේ පරම්පරාවේ කිසිදු අවශේෂයෙක් ඉතුරු නොකරන්නට එදිනට වග බලා ගත යුතුය…

        • T-800 (The One) says:

          දෑස් හැර බලව් මිනිසුනි දෙවියන් වහන්සේගේ මහිමය… මෙවන් සුන්දර වදන් කොතැනින්ද ශුද්ධ වූ බයිබලයෙන් මිස… මිනිසුනි… සදාකාලික වූ දෙවියන් වහන්සේට බිය වව්… ජ්වලිත වූ උන් වහන්සේ විනාශය කැන්දන සේක…

    • ගාමිණි says:

      රායප්පුලගෙ …….ලෙවකන එවුන් කොටි කියලයි කියන්නෙ

    • තොපි නින්දිති කොටි තමා . රාසුප්පුව කුරුසයට තියල අන ගහන්න ඕනේ .

    • හොර පල්ලියට සක තියපිය .

  2. රටට හිතැති says:

    ඇයි මීට කලින් ජාති වාදය දැකල නැත්ද ?

  3. Koka says:

    කෝ මේ තාරක, මේකත් නොර්වේ කුමන්ත්‍රනයක්ද?

    • තාරක වික්‍රමසිංහ says:

      නෝර්වේ ආධාරමත ක්‍රියාත්මක වූ “රෙඩ්බානා” නම් රාජ්‍ය නොවන සංවිධානයමගින් වන්නි ප්‍රදේශ්යේ ඉන්දියානු දෙමල ජනතාව විශාල වශයෙන් පදිංචි කිරීමේ ව්‍යාපාරය ආරම්භකලේ 1950 වර්ෂයේදී. මන්නරමද ඇතුලත්වූ වන්නි ප්‍රදේෂයේ දෙමල ජනගහන ප්‍රතිශතය ඉහල දැමීම මේ ව්‍යාපෘතියේ අරමුණයි.

  4. mahasona says:

    mewa ape moda sinhalayo hondata mathaka theya ganilla. meke kota kota enna eunta mewa gena monawath adahas nedda?

  5. මම ජාතිවාදියා says:

    ජේසු තුමා බුදුන්ගේ අනුගාමිකයෙකි.එමනිසා කිතුනුවන් අදහන්නේ බෞද්ධයන් ගෙන් ලබාගත් දහමෙන් අබ ඇටයක් තරම් වූ කොටසකි.

    බුද්ධිමත් කිතුනුවනි මහා සාගරයක් බදු බුදුන්ගේ දර්මය ගැන පැහැදෙන්න.
    **************************************************

    මෙම කරුණු සබැ බව තහවුරු කරගැනුමට වසර 100කට වඩා දිවි ගෙවූ බෞද්ධ ජේසුතුමා ගැන පල්ලිය විසින් හැංගූ සැබෑ තතු කියවන්න (E-Book)
    http://www.scribd.com/doc/104376551/the-king-of-the-jews

    http://www.scribd.com/doc/125224993/

    • Myself says:

      ///ජේසු තුමා බුදුන්ගේ අනුගාමිකයෙකි.එමනිසා කිතුනුවන් අදහන්නේ බෞද්ධයන් ගෙන් ලබාගත් දහමෙන් අබ ඇටයක් තරම් වූ කොටසකි.

      මේක හරියි කියමුකො.. හෙබෑයි පුතො ඒක බෞද්ධයන් ගෙන් ලබාගත් දහම කියන එක වෑරදියි.එහෙම උනොත් අද කිතුනුවනුත් රෙදි උස්සගෙන පොලු අතෙ තියාගෙන අනිත් ආගම් වලට ගහන්න බලන් ඉන්න ඔනේ. ඒ නිසා ඔය වාක්‍ය බුදු හාමුදුරුවන්ගෙන් ලබාගත් දහම කියල නිවෑරදි කරන්න

    • raavna says:

      මම ජාතිවාදියා says: ජේසු තුමා බුදුන්ගේ අනුගාමිකයෙකි.

      **පුර්ණ විරෝදය**. බෞද්ධයා ඉතිහාසයේ කෙදිනකවත් ධර්ම චක්‍රය ගෙන රටවල් පිටින් සමුල ඝාතනය නොකළහ. වර්තමානයේද ක්‍රියාත්මක වන්නේ ආක්‍රමණික අවජාතක පක්කිලි කුරුසයන්ට\තම්බියට එරෙහිව සිංහලයාගේ ආරක්ෂාව ස්ථාපිත කිරීමයි.

  6. Koka says:

    එදා සිටම මේ රටට ජතියට බුදු දහමට වැඩිම විනශය කලේ මෙ සිටිනා සමජවාදීන්ය. පන්සල, හමුදුරුවන් හෝ ඒ සමග බදුනු ආයතන පට්ටා ගැසුවාට මුන්ට වගේ වගක් නැත, නමුත් කිතුනු පල්ලිය හො හම්බ පල්ලියට වචනයක් කිව්වොත් මුන් ගේමට බහින්නේ සරම කරට ගෙනය.

    • opinion says:

      පන්සල, හමුදුරුවන් හෝ ඒ සමග බදුනු ආයතන වලට අන්‍යාගම් කිසිදු වචනයක් නොකියන බෑවින් ඔවුන්ට එරෙහිව සරම් අතට ගෑනීමට අවශ්‍ය නොවේ.

  7. Emma says:

    බෞද්ධයින් හා හින්දූන් කතෝලික ආගමට හරවන ලද්දේ විවිධ වධ හිංසාවන්ට ලක් කරමිනි. පණපිටින් පිලිස්සීමෙන් කියත් වලින් කැපිමෙන් හා උල සිටු වීමෙන් මෙලෙස මරණයට පත් කරන ලද්දවුන් ගණන 16202 ක් බව පූජ්‍ය මැදගම ධම්මානන්ද හිමියන් පවසයි…. hina yanawa mewa kiyawaddi…. balen agamak powanna puluwanda ? :)

  8. Mama says:

    Prashana gana janathawa dannawa eth ape paksheth vipaksheth mewa danne na. Shinhala ayage prashana eyalata wadak na. Ona kohoma hari demala muslim aya rakgena, eyalage jathiwadayata agamawadayata udawu karanna thama oya hama pakshetama ape aya hande denne.

  9. SUNAKA SENAWA says:

    1953 දී මන්නාරමේ සිංහල බෞද්ධ ජනගහනය 1316 කි. එවිට දෙමල ජනගහනය 22422 වී තිබුණි. නමුත් ඉස්ලාමිකයින් සිටියේ නව දෙනෙකු පමණකි.
    PATTA KELINAWA NEDA?

  10. සාමා says:

    මේ සක්කිලියා ඇතුළු තව 123ක් ඉන්නවා නේද UN එකට පෙත්සම් යවපු ? අනෙක් එවුනුත් යටින් රට කන එවුන්නේ ?
    තව ඉදිරියටත් හුරතල් කරනවද මුන්ව .වසල හැත්ත !

    • මනමාලයා says:

      සාමා ඔය ඉන්නවද..අනේ මගේ සාමා…

    • SUNAKA SENAWA says:

      ANE SAMA NANGI, SAKKILIO TIKA ME DAWASAWALA AMERICAWE NEDA?

      • ගාමිණි says:

        නෑ මම දැක්ක ටී එන් ඒ එවුනුයි රනිලුයි මොන්ගලුයි සාකච්ඡාවක් පාර්ලිමේන්තුවෙ

    • SUNAKA SENAWA says:

      බුඩිස්ට් ආමි එකට බැරිද මොකුත් කරන්න? එවුන් නිදිද? බිස්නස්කාරයෝ එක්ක ඊරිසියාව විතර ද තියෙන්නේ? මේ ප්‍රශ්නවල දී මැදිහත් වෙන්න බැරි ද?

      • raavna says:

        SUNAKA SENAWA says:…බිස්නස්කාරයෝ එක්ක ඊරිසියාව විතර ද තියෙන්නේ? …

        කවුද ඩෝ බිස්නස්කාරයෝ, තම්බි ගැනද කියන්නේ? හක හක … තම්බි කවදද ගොන්නම්බෝ බිස්නස්කාරයෝ උනේ උන් ඔක්කොම ත්‍රස්තවාදී, ඔය තම්බි කඩ කාරයෝ ත්‍රස්තවාදේට මුදල් සපයන්නන්, ඔන්න ඔය ස්ත්‍රීදුෂක ඉස්ලාමෙට කලින් නම් අරාබියා බිස්නස්කාරයෝ.

      • raavna says:

        ත්‍රස්තවදෙට මුදල් සපයන තම්බියගේ කඩේ වර්ජනේ අවු 20 ක් වත් පවත්වාගත යුතුය.

        වසර 2ක් ගතවන විට ඔය ත්‍රස්තවාදී කඩ වස නොදමුනොත්, ඒවා ත්‍රස්තවාදී මර්දන පනත යටතේ රජය විසින් ඩෝසර් කර දැමිය යුතුය, එම වගකීම රජය ඉටු නොකරන්නේ නම් ජනතාව ගල් වලින් එහා ගිය ගිනිබත තම්බියට දන් දෙනු ඇත.

        • Naya says:

          “ත්‍රස්තවදෙට මුදල් සපයන තම්බියගේ කඩේ වර්ජනේ අවු 20 ක් වත් පවත්වාගත යුතුය”

          අනිවා මචං

          අපේ පූර්ණ සහය

  11. ලංකා මතා කොලබ says:

    dan inna katholika minissu danna eyalage muthunmiththo baudabawa parangiya pruthugeesiya ingreesi un melankawata awata passe thamai oya katholika agama lankawe vyaptha une megana ithihase dannathi katholika samahara ayathamai oya berihandenne…….

  12. ගාල්ලේ සමන් says:

    බුඩිස්ට් ආමි එකට බැරිද මොකුත් කරන්න? එවුන් නිදිද? බිස්නස්කාරයෝ එක්ක ඊරිසියාව විතර ද තියෙන්නේ? මේ ප්‍රශ්නවල දී මැදිහත් වෙන්න බැරි ද?

  13. gadol says:

    During 1985 the Sinhalese settlers of Adampan, Pawakkulam, Walayan Kattu, Iraneirippukulam areas of the Mannar district were subjected to constant attacks of the LTTE. Many lost their loved ones and belongings and disowning everything they fled to the south for protection. Most of their lands in the North are destroyed by LTTE and land mines had been placed.

  14. saradieal says:

    Sacred to Buddhists for 1850 years

    Traditionally Madu has been the site of a Pattini Devale sacred to Buddhists and Hindus, from the time of King Gaja Bahu I (114-136 CE) who introduced the Pattini cult to ancient Lanka at a prudent distance from the capital Anuradhapura, which was the center of orthodox Theravada Buddhism. So, the Pattini Devale has been there for 1,850 years, at least.

  15. lion says:

    Puppet became a Catholic. රායප්පු ජෝශෆ්

    In 1551 King Bhuvankbahu was assassinated and the Portuguese installed a puppet ruler in Kotte. Meanwhile Catholic missionaries were at work in Kotte. In 1557 the puppet ruler became a Catholic. Many of his subjects also converted.

    Finally in 1597 the Portuguese annexed Kotte and Sitavaka. In 1619 they annexed Jaffna. Only Kandy was still independent.

    The Portuguese made several attempts to conquer Kandy, in 1594, 1603 and 1629, without success.

  16. යාලුවා says:

    රායප්පු ජෝසප් කුණු පනුවෝ දාල මැරියන්…!

  17. lak says:

    okkotama kalin okage loguwa galawanna ona

  18. පාදිලි says:

    වැඩි කතා අවශ්‍ය නෑ මුව කුරුසයට තබා පරාල ඇන ගසමු.

  19. වේශ ධාරි says:

    යමෙකු වෛරී අපරාධයකට පෙළඹෙන්නේ නම් ඔහු හෝ ඇය පැහැදිලිවම ෆෝබියාවකින් පෙළෙන්නෙකි. නැවත සඳහන් කරන්නේ නම් මුස්ලිම්වරුන් පිළිබඳව ඔවුන් දක්වන්නේ භීතියකි. එකි භීතිය නිසාම මුස්ලිම්වරුන් චප්ප කර දැමිය යුතු යයි ඔවුන් සිතති. මෙකී රෝගී තත්ත්වයේ දී ඇති විශේෂත්වය නම් තමන් ඒත්තු ගනිමින් සිටින අනතුරක් පිළිබඳ භීතිය, සැබවින්ම ඇති විය හැකි අනතුරට අනුපාතික නොවන, තාර්කික නොවන අර්ථයෙන් එය තේරම් ගෙන ඒ සඳහා ප්‍රතිකි්‍රයා දැක්වීමයි.

    පැපිලියානේ පහර දීමේ රූගත කිරීම නැවත නැවතත් නිරීක‍ෂණය කිරීමෙන් අපට පසක් වන්නේ එයයි. මෙම තත්ත්වය වෙනස් කළ හැක්කේ මොවුන්ට මානසිකව ප්‍රතිකාර කිරීමෙන් පමණකි.

  20. ගුණේ says:

    සිංහල කතෝලික හා තමිල්නාඩු සම්බවයක් ඇති දෙමල කතෝලිකන් ඇවිල්ලා කොටස් දෙකක්.

    ප්‍රභාකරන් මව්පියන් තමිල්නාඩු කතෝලිකයෙක්. රනිල් හා චන්ද්‍රකාත් කාතෝලිකයන්.

    උතුරු හා නැගෙනහිර පලාත්වල විනාශකල බෞද්ධ විහරස්ථාන යලි පිලිසකරකිරීමට රජය පියවර ගතයුතුයී!!!

  21. jsya says:

    mata hithenne nawathath ape rate kristhiyani baudda araulak athi kara rata prapalaiathayata danna hadanawa kiyalai obalata lewala suwada hamadatama widinna amuthuma doladukak athibawai penne ane mama wadala obalagen illanne ape rate prasana athi nokara samayen inna denna kiyala .waradikarana onama kenekuta merate neethiya anuwa katauthu karanna ida thibenawa …radaguru thumatath ehi wenasak natha ….

  22. jsya says:

    sadahatama atheethaye pruthugresin karapu dewal liamin aperata awlen awlata pathkaranna epa .mage adara shodaraini mehema karala katholika apawa bauddayan samaga waira athikaranna epa….eda oun karapu dewal walata asarana api pali natha sahodaraini……sama wela mewani lipi liyanna epa kiyala mama adarayen illa sitimi ekama ratak thula api samagiyen jeewath wemu

  23. dil says:

    hmmm…… eerisiyaawa rusiyaawata wada lokui kiwwalu… :P
    anika kattiyata amathakai merate polispathi, yuda hamuda pathi, naawika hamudaapathi saha guwan hamudaapathi wage usass than katholika aya mehayawapu bawa…mannarame katholika wadi weemata hethuwa Mannarame siduwuna palamu kithunu sanharaya…. ee thulin minissu katholika agama kerehi sith aduna … eerisiyaawata kiyana ihatha katha.. halal walama mathu sambandhayak witharai… :P

  24. Dorathy says:

    මිනීමරු කොටි නායක පිරපාකරන් යක්ෂයාව බැප්ටිස් කරලා තියෙන්නේ
    මේ රායප්පු ජෝසෙප් වෙන්න ඇති ඒකයි තාමත් කොටින් පස්සේ යන්නේ
    ඇයි මේ වගේ දේශදොහියෙක් ව කතෝලික සබාවේ තියාගෙන ඉන්නේ
    අපේ කතෝලික ආගම ට මේ වගේ තස්තවාදී න් සිටීම නින්දාවක්

  25. Chinthaka says:

    රායප්පු කොටියෙක් වීම ගැන අපට පුදුමයක් නැත…. මන්ද රායප්පු දෙමළෙක් නිසා ය…. ඒ නිසා රායප්පු කොටියෙක් වුනේ කතෝලික වීම නිසා නොව දෙමල වීම නිසා බව මොලය උකුණු පුකක් තරමටවත් ඇත්තෝ දනිති…. දෙමල බෞද්ධයෝ සිටියා නම් අද දෙමළ මහා නාහිමිවරුද කොටියන් වී රායප්පුගේ ක්ලබ් එකේ සිට එකම කොටි සංඝායනාවක් පවත්වනු 200% ක් සහතික ය…. අද දෙමල මිනිසුන් බෞද්ධයින් කරන්නට කතා කරන අය කවදාක හෝ මේ පැහැදිලි යතාර්ථය අත්දකිනු ඇත….. එදිනට බොදු බල සේනාව ඇතුලේ පත්තුවෙන දෙමල-බෞද්ධ බෝම්බද අපට දැක ගත හැකි වනු නොඅනුමාන ය… උතුකරයේ වැඩි වැඩියෙන් පන්සල් හදපල්ලා…. අද රායප්පු වෙනුවට අති පූජ්‍ය වැල්වැටිතුරේ ඥානතිස්සම්, පූජ්‍ය පුල්මුඩේ චන්ද්‍රන්ලා බිහිවෙන දාට අද කතෝලිකයින්ට පරිභව කරන තොපේ කටවල් කක්කුස්සි කටක උලාගන්නවාට සැක නැත….

  26. අපේ මුස්ලිම් සහෝදරයො මුලු ලෝකෙම අල්ලගන්නව.අල්ලා දෙව්යන් අපිට අශිර්වාද කරනව මොකා මොනව කිවුවත් වෑඩක් වෙන්නෙනෑ.බොක බර සෙට් එක එක්ක තොපි බොක දදා ඉදපල්ලා.උබලගෙ රට අල්ලගන්නව.මුලින්ම සින්හලයන්ව නෑතීකරනව ඊලගට දෙමලුන්ව ඉවර කරන්ව.තොපි තව අවුරුදු 20 කෑගහපල්ල.

Leave a Comment

——–

Add-here-new

st

contactus-n