බුදු ගුණ පැතිරේ, යාපනේත් දහම් පාසැල් ඇරේ

බුදු දහම ප‍්‍රචලිත කිරීමේ අරමුණින් සහ ආගමික සමගිය ඇති කිරීමේ අරමුණින් යාපනයේ ප‍්‍රථම දහම් පාසල හෙට ආරම්භ කිරීමට සූදානම් කර තිබේ.

යාපනයේ යළි ද්‍රවිඩ බෞද්ධ සංගමය විසින් මෙය සැලසුම් කර තිබේ.

ද්‍රවිඩ බෞද්ධ සංගමයේ සභාපති ඒ. රවිකුමාර් මහතා පවසන්නේ යාපනයේ දහම් පාසල් ආරම්භ කිරීම ජාතීන් අතර ආගමික සමගිය ඇති කිරිමට පිටිවහලක් වන බවයි.

6,707 Viewers

23 Comments to “බුදු ගුණ පැතිරේ, යාපනේත් දහම් පාසැල් ඇරේ”

  1. maama says:

    good work

  2. Chandana says:

    අපේ සින්හල හාමුදුරුවෝ මේ ගැන උනන්දුවක් නැහැ වගේ.
    දෙමළ ජාතිකයො මහණවෙලා දෙමළෙන් බණ කියපු දවසට තමයි මගේ හිත වඩා සතුටු වෙන්නෙ

    • Shameera says:

      සිංහල හාමුදුරුවරු කොහොමත් මේකට උනන්දු වෙන එකක් නෑ. මොකද ඒ අයගේ අරමුණ බෞද්ධාගම මේ රටේ සිංහලයාට පමණයි කියලා ජාතිවාදය පතුරන එකනේ. බුදුන් වහන්සේ නිවන් මාර්ගයට යන්න දේශනා කරපු ධර්මයත් මේ කට්ටිය සිංහල ජාතියේ අධිපතිවාදය පතුරවන්න උපයෝගී කරගත්තා. දෙමල බෞද්ධයෙක් මේකට මුලපුරපු එක හොඳයි. හැබැයි දෙමල හාමුදුරුවරු හිටියනම් යුද අපරාධ ගැන ඒ ගොල්ලත් කතා කරාවි. එහෙම උනානම් පල්ලියේ pastors ල සහ fathers ල කොටි පිල්ලි කියල කියන එකකුත් නෑ.

      • ඔබ කිසිවක් නොදැන මෙහෙම කියන එක හරි නැහැ නේද . මේ වැඩේට සම්පූර්ණයෙන්ම කැප වෙලා ඉන්නේ යාපනේ ද්රවිඩ බෞද්ධ සංගමයේ රවිකුමර් මහතා සමග යාපනේ නාග විහාරේ සිරිවිමල හාමුදුරුවෝ. මේ සත් ක්රියාවට දිවයිනේ නිහඩවම සමාජ සේවා කටයුතු කරන ධරමවිජය පදනමත් උදවු කරනවා. පසුගිය 17 වෙනිදා මහරගම ධර්මායතනයේ දහම් පාසලේ විදුහල්පති ස්වාමීන් වහන්සේ ධර්මවිජය පදනමේ භාරකාර මණ්ඩලයත් එක්ක යාපනේ වැඩම කරා . එහෙම වැඩියේ යාපනේ පුත්තුර් කියන දිළිඳු ගමේ තියන අග්ග මහා පණ්ඩිත මඩිහේ පඤ්ඤාසීහ නායක ස්වාමීන්වහන්සේගේ නමින් 1967 අවුරුද්දේ පිහිටවපු ස්කෝලෙට උදවු කරන්න. එදා මේ ස්කොලේ ළමයින්ට පරිගණකයක් තිලින කරා. ඒ විතරක් නෙමේ ස්කොලේ සියලුම ළමුන්ට පාසල් බෑග සහ පාවහන් සහ පොත් පත් එහෙමත් ලබා දුන්නා. මේ සඳහා ස්කොල Bags සියල්ල නොමිලේම දුන්නේ පී ජී මාටින්ස් ආයතනයයි.පාවහන් දුන්නේ DSI ආයතනය. ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලයෙන් පුස්තකාල පොත් කට්ටලයක් දුන්නා. මේ ගමනට ඕනි කරන වාහනය දිනේෂ් ගුණවර්ධන ඇමති තුමා ලබා දුන්නා. මේ ගමනේදී යාපනේ නාග විහාරයට ගියාම එහෙ සිරිවිමල හාමුදුරුවොයි රවී කුමාර් මහත්තයයි ධර්මවිජය පදනමෙන් ඉල්ලීමක් කළා. මේ අලුත් දහම් පාසලට එන්න ඉන්න ගැහැණු ළමයි 38 නෙකුටයි පිරිමි ළමයි 12 දෙනෙකුටයි නිල ඇඳුම් ඕනි කරලා තියනවා. එම ළමයින්ගේ දෙමවුපියන් බොහොම දුප්පත් අය නිසා දහම පාසල් ළමුන්ට අවශ්ය කරන නිල ඇඳුම් ලබා දෙන්න කියල. ධර්මවිජය පදනම සියලුම ළමුන්ට අවශ්ය කරන නිල ඇඳුම් ගන්න මුදල් පරිත්යාග කළා.

        • Shameera says:

          You may be correct. But what i told was what happened in the past as average. There may be great monks who have compassion towards Tamils thinking all are humans. Not as Sinhalese and Tamils. What i said was not for all of them.

      • Deviyo says:

        Oba kiyanna adahas kala de “එහෙම උනානම් පල්ලියේ pastors ල සහ fathers ල කොටි පිල්ලි කියල කියන එකකුත් නෑ.” kiyamanen heli venava.

  3. Don from Melbourne says:

    Very Good News. Awesome….

  4. shan@paris says:

    දෙමල ජාතිකයෝ බෞද්ද අගමැ අවබෝද කරගත්තු දාට ජාති බේදය හිතෙන තුරන් වෙයි සිංහලයන් එක්ක මීට වඩා සමීප වෙයි.

  5. පරවියා says:

    දෙමළ ජාතිකයින්ට මුස්ලිම් අයට වඩා යම්කිසි තේරුම් ගැනීමේ හැකියාවක් තියෙනවා. ඒ අය බුද්ධිමත්.

    • chandana says:

      දෙමළ ජාතිකයින්ට මුස්ලිම් අයට වඩා යම්කිසි තේරුම් ගැනීමේ හැකියාවක් තියෙනවා. ඒ අය බුද්ධිමත්.

      Reply ඒ අය බුද්ධිමත් oba hari eenisa thamai avrudu 30 PARIIPU kewe Dahas ganan apee kollow biligathe modayek wage noliyanne MAGE SUDU PARAVIA

    • Madusamaya says:

      ඇත්තද? සිංහල කතෝලිකයන්ටත් වඩා බුද්දීමත්ද ….?

  6. Mano says:

    Very good news…. Everybody to be support

  7. මාතර ආතර says:

    @Shameera

    ’89 අල්ලලා කුදලලා,
    නඩු බඩු මුකුත් නැතිව /සිරකරුවන්ගේ මානව හිමිකම් අමතක කර,
    එලෝ ඇරපු,JVP නායකයන් ගැන,

    මෙතෙක් පල්ලියේ හිටි එක ලොක්කෙක් /NGOවත්
    කතා කලාද?

  8. සාමා says:

    බෞද්ද ධර්මය විවිධ ජාතින් අතර පැතිරෙනවා . දහම් පාසලට විශාල කර්තව්‍යක් කල හැකියි .
    “දහම් පාසල් ” යන නම යොදාගෙන විවිද බිස්නේස් සංවිදාන තියෙනවා . මේවගෙන් මිනිස්සු බේරගන්න ඕනේ. මොකද “දහම් පාසැල ” කියන්නේ මිනිස්සු රවට්ටන තැනක් නෙවෙයි .ඒ වගේම හිත රවට්ටන්න උගන්වන තැනකුත් නෙවෙයි . ඒ වගේම කෙල්ලෝ සහ කොල්ලෝ කල්ලි ගැහිලා ලව් ලෙටර් හුවමාරු කරගන්න තැනකුත් නෙවෙයි . මෙම සංවිදාන වලට අවශ්‍ය වන්නේ ලංකාවේ ඇති “දහම් පාසල් ” වල ඇති පිරිසිදු බව නැති කිරීම සහ ඔලුවට “එහෙය්යන් ” පරම්පරාවක් බිහිකිරීමයි .

    • R.Dias says:

      ඈත්ත….ඈත්ත…මේකෙ අදහස් පලකරනා හෑමෝමත් එහෙයියො බව පෙනෙනවා….ඒ අය ඉගෙන ගත්තෙත් ඔය දහම් පාසල් ජාතියේද…?

  9. nuwan says:

    ලඟකදී අහපු වටිනාම පුවත.දෙමල ජනතාව මුස්ලිම් අයට වඩා කොහොමත් බුද්ධිමත්.
    සිතීමේ හා විමසිමේ නිදහස උපරිමයෙන් තියෙන බුදුසමය දෙමල ජතාව අතර ව්‍යාප්තවෙනවානම් කවදාවත්
    අප දෙගොල්ල අතර ගැටුම් ඇතිවෙන්නේ නැහැ.

  10. ඔබාමා says:

    owe Hindu aya hodai tambinta wada, naheahira tambinwa pannala hindu ayawa padinchi kernne tiyenne

  11. GADOL says:

    SADU SADU SADU

    The earliest inscriptions in Tamil Nadu written in the Brahmi character of the time, on the walls of the natural caves in the Tamil districts of Madura, Ramnad and Tirnnelveli belongs to the third century BC. They are of considerable interest to students of South Indian Buddhism. It is learnt from these Brahmi inscriptions that Buddhism had come into Tamil Nadu even then. However, the epigraphical evidence seems to confirm that, it was to King Asoka and the missionary monk Mahinda (believed to be his son) that the introduction of Buddhism into Tamil Nadu may be attributed. In his Rock-Edict No. III, King Asoka says that his Dharma Vijaya prevailed in the kingdoms of the Colas, Pandyans and at Tambapanni (Sri Lanka). Particularly the edict number XIII found near Peshawar, there is reference to the Buddhist missions of Asoka. Among the countries referred to are Cola, Pandya, and Tambapanni. This inscription was written in 258 B.C. and is direct evidence of the Buddhist missions of Asoka to the Tamil country and Sri Lanka. As Buddhist missions to Sri Lanka had to come by way of South India, the spread of Buddhism in Sri Lanka and South India in the 2nd century AD should be considered contemporary events, but it was King Asoka’s son Mahinda who was responsible for the introduction of Buddhism in Tamil Nadu and Sri Lanka. Mahinda is said to have erected seven viharas at Kaveripattinum, the capital of Cola while he was on his way to Sri Lanka. According to Dr. Hikosaka, contrary to the general impression, Buddhism might have gone to Sri Lanka from Tamil Nadu by sea-route, a route by which one can reach Sri Lanka easily. Since there existed very close cultural affinities between Sri Lanka and the Tamil country from time immemorial, the Buddhist activities in South India could have easily influenced in some way or other the Buddhism of Sri Lanka, says Dr. Hikosaka.

    Even though it is believed that Buddha had visited South India (Andhra) and Sri Lanka (three magical visits according to Mahavamsa, written around thousand years after Buddha’s passing away – Mahaparinibbana), Buddhism actually began to make a strong impact on South India and Sri Lanka only after the arrival of King Asoka’s missionary. After that period Buddhism had spread widely in Tamil Nadu and won the patronage of the rulers. The major urban centers of Kanchipuram, Kaveripattinam, Uragapura (Uraiyur), and Madurai were not only centers of Buddhism, but these were also important centers of Pali learning. The other minor towns of Tamil country where Buddhism was active were Buddhamangalam, Sanghamangalam, Kumbakonam, Mayurapattanam, Alamkudipatti, Kuvam, Sanghamangai, Tiruppadirippuliyur, and so on.

  12. යසලාලකතිස්ස says:

    අපි මේ බෞද්ද සංගමයට උදව් කලයුතුයි ..

  13. Thomas says:

    Sinhala api mema demala budist sangamayata help kra uti.

  14. 3rd eye says:

    great, thanks to our president

Leave a Comment

——–

anigif

Add-here-new

st

contactus-n