බුදුන් වඩින්නත් කලින් ලංකාවේ දෙමල බෞද්ධයන් හිටියා.. මහා වංශය ලියූ භික්‍ෂූන් සිංහලයන්ට වාසි විදිහට ලියලා..

December 19, 2019 at 11:20 am | lanka C news
බුදුන් වඩින්නත් කලින් ලංකාවේ දෙමල බෞද්ධයන් හිටියා.. මහා වංශය ලියූ භික්‍ෂූන් සිංහලයන්ට වාසි විදිහට ලියලා..

බොහෝ දෙනකු තමන් අත්අඩංගුවට ගන්නා ලෙස ඉල්ලමින් පැමිණිලි ඉදිරිපත් කොට ඇතත් තමන් අත්අඩංගුවට පත් වීමට තරම් බරපතල ප‍්‍රකාශයක් නොකළ බව උතුරු පළාත් හිටපු ප‍්‍රධාන අමාත්‍ය සී.වී. විග්නේෂ්වරන් මහතා 17 දා යාපනයේදී පැවසීය.

යාපනයේ වඩමාරච්චි මරදන්කේණී ප‍්‍රදේශයේදී වර්ෂාව හේතුවෙන් විපතට පත් ජනතාවට සහන සලසාදීම ස`දහා පැමිණි විග්නේෂ්වරන් මහතා කියා සිටියේ තමන් කිසිම අසත්‍ය ප‍්‍රකාශයක් නොකළ බවයි.

බුදුරජාණන් වහන්සේ ශ‍්‍රී ලංකාවට පැමිණීමට පෙර මෙහි දෙමළ බෞද්ධයින් සිටි බව සත්‍යයක්. නමුත් මහාවංශය වැනි ග‍්‍රන්ථ රචනා කළ බෞද්ධ භික්ෂූන් වහන්සේලා ඒ ඉතිහාසය සිංහල බෞද්ධයින්ට වාසි සහගත ලෙස ලිවීම වැරදි බව තමන් අදටත් ප‍්‍රකාශ කරන බව හෙතෙම කියා සිටියේය.

යාපනයේ වඩමාරච්චි මරදන්කේණී ප‍්‍රදේශයේදී වර්ෂාවට හසු වී විපතට පත් පවුල් 156 ක් ස`දහා බෙදා දීම සඳහා ලන්ඩන් නගරයේ පිහිටි ශ‍්‍රී දුර්ගා අම්මාන් කෝවිල් භාරකාර අරමුදල විසින් විග්නේෂ්වරන් මහතාට ලබා දුන් ආධාර බෙදා දෙමින් ඔහු මේ බව පවසා සිටියේය.

– divaina

318 views

33 Comments to “බුදුන් වඩින්නත් කලින් ලංකාවේ දෙමල බෞද්ධයන් හිටියා.. මහා වංශය ලියූ භික්‍ෂූන් සිංහලයන්ට වාසි විදිහට ලියලා..”

  1. sinha le says:

    යාපනයේ සහ වන්නියේ ජීවත් වූ දෙමළ ජනතාව අතීතයේ දී හැඳින්වූයේ මලබාර් වැසියන් ලෙසටයි. ඔවුහුයාපනයේ දෙමල ජනතාව ලෙසට ස්ථාපිත කෙරෙනුයේ ඉංග්රීසීන්ගේ පාලන සමයේදීය. යාපනෙයේ මාලබාර්වැසියන්ට පොදු වූ තේසවලාමෙයි නීතිය යටතේ ද ඔවුන් හඳුන්වන ලද්දේ මලබාරයන් ලෙසටයි. එම තත්ත්වයතුළ යාපනයේ ජීවත්ව සිටින දෙමල ජනතාවට වසර දෙසිය පණහක පමණ ඉතිහාසයක් හිමිය. ඔවුහු වරින්වර මලබාරයෙන් සංක්රමණය වෙමින් ලංකාවේ පදිංචියට පත් වී තිබේ. යාපනයේ වත්මන් මහ ඇමතිවරයාවන විග්නේශවරන් ද මලබාර වැසියෙකු ගේ මුණුපුරෙකි. සම්බන්ධන්ද එසේය. ප්රභාකරන්ද එසේය. ඔවුන්ගේ පරම්පරා පැටිකිරිය සලකා බලන කල්හි. දකුණු ඉන්දීය සම්භවයක් සහිත කල්ලතෝනින් ලෙසටහැඳින්විය හැකිය.

  2. sinha le says:

    1946 ජන සංගණනය අනුව යාපනයේ පහත රට සිංහලයන් 6215 ක් ද උඩරට සිංහලයන් 3331 ක්ද ජීවත්ව ඇත. ලන්දේසි පාලන සමයේ අවසාන කාලයේදී සිදුවූ ආගමික පරිවර්තනයද සමඟ සිංහලයන් වන්නියටද මහනුවර රාජධානිය දක්වාද පලායැමට උත්සාහ කළහ. එයට හේතුව යාපනයේ තිබූ පාරම්පරික ගම්බිම් ලන්දේසීන් විසින් ආක්රමණය කොට විහාරස්ථාන කඩාබිඳ දමා සිංහලයන් විනාශ කිරීමයි. ලන්දේසි පාලනසමයට පෙරාතුව වත්මන් වලිකාමම් නොහොත් වැලිගම පාලන වසමේ පූනාල, බතකෝට්ටේ, මූලි, ආනෙයිකොට්ටේ, කීරමලය ඇතුළු සිංහල ගම් බිම් පණහක්ද වඩමාරච්චි පාලන වසමේ වැලිවැටිය, ලීලගම, තඹල, අම්බන ඇතුළු සිංහල ගම්බිම් දහසයක්ද තෙන්මාරච්චි පාලන වසමේ කොහිල කන්ද, වනන්දිය, මන්ඩාවිල, පල්ලාවි ඇතුළු සිංහල ගම්බිම් පහළොවක්ද පච්චීලපල්ලිවල මොහමලේ, ඉටාවිල, කොස්සම්පත්තු, තඹලගම ඇතුළු සිංහල ගම්බිම් දහහතරක් ද පුවඟු දිවයින කාරදිව කැස්බදූව ඇතුළු අනෙකුත් දූපත්වලගම්බිම් විස්සක් පමණද තිබී ඇත. නෙදර්ලන්තයේ බීල්ඩ් බෑන්ක් ලේඛනාගාරයේ තිබෙන වර්ෂ 1695 ට අයත්පැරණි සිතියමකට අනුව සිංහලයන්ගේ පාරම්පරික ඉඩකඩම් මොනවාදැයි හඳුනාගත හැකිය. එ අවදියේදකුණු ඉන්දියාවත් ලංකාවත් අතර ජන සංක්රමණ සිදු විය. පරංගි ලන්දේසි යුද්ධ නිසා අවතැන් වූ මලබාරයන් වහලුන් ලෙසට යාපනයේ සහ වන්නියේ පදිංචි කිරීම සිදු වූයේ ලන්දේසි පාලනය ඇරඹීමෙන්පසුව ය.

  3. Saradiel says:

    වෙල්ලාලයන්ට අවශ්‍ය ලංකාව ම බැරි නම් අඩු තරමෙන් උතුරු පළාතේ අනෙක් දෙමළ කතාකරන ජනයා පාලනය කරන්න. ඔවුන් කොහොමටත් ඒ අනෙක් ජනයා පීඩනයට ලක් කළා. ඒ ඉංගිරිසින්ගෙ හා ලන්දේසින්ගෙ සහායෙන්. ඔවුන් පළාත් සභාවලින් සෑහීමකට පත් වන්නේ නැහැ. ඔවුන් පළාත් සභාවලට වෙන් කරන මුදල් වියදම් නොකර දෙමළ කතාකරන ජනයා දුගී බවේ ම තියා ගන්න උත්සාහ කරනවා. ඔවුන් අනෙක් දෙමළ කතාකරන ජනයා සිංහලයන්ට විරුද්ධ ව උසිගැන්වුවා. ඔවුන් හිතනවා එවිට ඒ අනෙක් දෙමළ කතාකරන ජනයා සිංහලයන්ට, ඊනියා සිංහල ආණඩුවට, විරුද්ධ ව සටන් කරාවි කියා. එසේ සටන් කර ඒ ජනතාව තමන් පාලනය කිරීම වෙල්ලාල ප්‍රභූන්ට භාර දේවි කියා. එහෙත් දැන් මෙය තවදුරටත් කර ගෙන යන්න බැරි තැනකට සේන්දු වෙමින් පවතිනවා.

  4. Aurora says:

    මුගේ ගොන් කථාව ඇහුවම මූ නඩුවලදී දුන්න තීන්දු පිළිබඳවත් සැකයක් ඇතිවෙනවා. බුදුරජාණන් වහන්සේ බුදුවෙලා කොතරම් කාලයකින් පසුද ලංකාවට වැඩියේ කියන ප්‍රශ්නයට උත්තරේ දන්නා කෙනෙක් කියන්න. එතකොට බුදුරජාණන් වහන්සේ ලංකාවට වඩින්නත් පෙර බෞධයන් ලංකාවේ හිටියනම් කෙටි කාලයක් තුල ඔවුන් ධර්මය දැනගත්තේ ඉන්ටෙර්නෙට් එකෙන්ද? මූ ගොන් කථා කියනවට අමතරව මහා බොරුකාරයෙක්.

  5. praba says:

    පලයං යන්න ගොං විග්නේෂ්වරයා. තමුසේ ඉතිහාසේ ගැන හොඳට දන්නවද. මෝඩය

  6. Gonsun says:

    We must reevaluate Judgements given on sinhalese accused in.wiggy”s time as a judge.

    Being.Racist, he may have fined more than required for an offence, given excessive jail terms.
    He shoud marry Dr Shafi in.a Samanala Wedding.

    Over to CJ, SG.

  7. Kadiya says:

    මුගේගොන්මොලේට අනුව සිධාර්ථ කුමාරයා බුදුවෙන්නත් කලින් උතුරේ බුධාගම තිබුණා වගෙයි හැඟෙන්නේ.