භාෂා ද්විත්වයම රාජ්‍ය භාෂා බවට පත් විය යුතුයි.. මනෝ ගනේෂන් කිව්වත් විපක්ෂ නායකට ශ්‍රීලංකාවේ 75% සිංහල බව අමතක වෙලා…

March 26, 2017 at 7:05 am | lanka C news
භාෂා ද්විත්වයම රාජ්‍ය භාෂා බවට පත් විය යුතුයි.. මනෝ ගනේෂන් කිව්වත් විපක්ෂ නායකට ශ්‍රීලංකාවේ 75% සිංහල බව අමතක වෙලා…

ශ්‍රීලංකාව ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සමාජවාදී ජනරජය යටතේ පවතින පාර්ලිමේන්තුවේ නිල විපක්ෂ නායක ත්‍රිකුණාමල දිස්ත්‍රික් මන්ත්‍රී ආර් සම්බන්ධන් මහතායි. ජාත්‍යන්තර පිලිගන්නේද රටක තිබෙන විපක්ෂයත් ඊළඟට බලයට පැමිණිය හැකි පක්ෂය ලෙසයි.

එහෙත් 1977 මහා මැතිවරණයේදි ශ්‍රීලංකා නිදහස් පක්ෂය අන්ත පරාජයක් ලබා ආසන 8 හිමි කරගැනීම තුල ශ්‍රීලංකා දේශපාලනයේ පලමුවරට ද්‍රවිඩ එක්සත් පෙරමුණට විපක්ෂ නායක කම හිමිකරමින් ඒ අමිතර්ලිංගම් මහතා එදා විපක්ෂ නායක විය. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස මෙරටේ ද්‍රවිඩ බෙදුම්වාදී කොටි යුද්ධයට යම් කිසි උත්තේජනයක් ලැබුන අතර සිංහල ද්‍රවිඩ මුස්ලිම් විශාල කොටසගේ ජීවිත අහිමි කරමින් පුරා වසර 30 එම යුද්ධය 2008 දක්වා වර්ධනය විය.

ඒ ආකාරයෙන්ම අද මෙරටේ බහුතර ජනතාවක් නියෝජනය කරන සෑබෑ විපක්ෂයක් පාර්ලිමේන්තුවේ තිබියදි එදා 77 දී ශ්‍රිලනිප අන්ත පරාජයක් වී වෙච්චි විනාශයට සමාන තත්ත්වය නිර්මාණය කොට ඇත. රටේ පාර්ලිමේන්තුවේ ආසන 16 ක් හිමි එනම් 7% නීයෝජනයකට විධායක බලය පාවිච්චි කරමින් ශ්‍රිලනිප කිහිප දෙනෙකුට අමාත්‍ය ධූර ලබාදෙමින් විකුර්තු ලෙස විපක්ෂක් ගොඩනගා විපක්ෂ නායක ධූරය දෙමළ ජාතික සංධානයට නායක ආර් සම්බන්ධන්ට ලබාදි ඇත. (Link)

එහෙත් මෙහිදී ප්‍රශ්නය වනුයේ මේ ආණ්ඩුව මහා ඉහලින් ජාතික සංහිඳියාව ගැන දේශනා කරන අවස්ථාවක මනෝගනේෂන්ලා වැනි ඇමතිවරු සිංහල දෙමළ භාෂාවන් දෙකම රාජ්‍ය භාෂාව විය යුතු කියන අවධියකි. එමෙන්ම මේ රටේ සමස්ථ විපක්ෂය වෙනුවෙන් ජාත්‍යන්තරව පිලිගත් විපක්ෂ නායක ලෙස ශ්‍රීලංකාවේ විපක්ෂ නායක ආර් සම්බන්ධන් මහතා නියෝජනය කරති එහෙත් රටේ විපක්ෂනායක නියෝජනය කරන පක්ෂය තවම ඔහුනගේ පක්ෂ ලාංඡනය සමඟ එක සිංහල අකුරක් හෝ ලියා නැත.

අනුකුත් ප්‍රධාන පක්ෂ සියල්ලම සිංහල දෙමළ සහ ඉංග්‍රීසියෙන් තම පක්ෂවල අනන්‍යතාවය තහවුරු කර ඇත. එහෙත් මෙවෙනි ජාතික සංහිඳියා ඇති රජයක ලංකාවේ 74.9% සිටින සිංහල ජනතාව කරනු ලබන සුළු දෝෂයක් පවා ආණ්ඩුවට ලෙහෙසියෙන්ම පෙනෙන්නට පටන් ගෙන ඇත. එහෙත් සුළුතරයක් නියෝජනයක් කරමින් බලහත්කාරකමක් කොට සිංහල බහුතර විපක්ෂය යටකරගෙන සිටින විපක්ෂ නායක සම්බන්ධන්ලාට විපක්ෂය ප්‍රධාන සංවිධායක ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ අනුර කුමාර දිසානායක මෙන්ම ආණ්ඩුවේ ජාතික සමගිය සම්බන්ධව බෙරිහන් දෙන මනෝ ගනේෂන් ඇතුලු හිටපු ජනාධිපතිනිය චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායලාට රටේ 4 න් 3 ක් නීයෝජනය කරන සිංහල භාෂාවට විපක්ෂ නායක නියෝජනය කරන පක්ෂයේ 3 න් වෙනි තැනවත් නැති බව නොපෙනිම සිංහල මහා ජාතියට කරන විශාල අසාධාරණයකි.

51 views

21 Comments to “භාෂා ද්විත්වයම රාජ්‍ය භාෂා බවට පත් විය යුතුයි.. මනෝ ගනේෂන් කිව්වත් විපක්ෂ නායකට ශ්‍රීලංකාවේ 75% සිංහල බව අමතක වෙලා…”

  1. asaranaya says:

    මේ නාකි හම්පඩ ගෝනිය මා නිදිය ගන්න බූරු ඇඳට ගහන්න හොඳයි,තවමත් තැටිය රත්වී කර නොවෙන හැටි. මළ හෝන්තුව කරවෙන්න ප්‍රමාද ඇයිද අනේ

  2. යුක්තිය says:

    75% සිංහලමයි කියන්න බෑ..පර යූ.එන්.පී බල්ලො දෙමලුන්ටයි..තම්බින්ටම හොදයි..ඕකුන් මහ ලොකුවට යු.එන්.පී කියන් හිටියට ඇත්තටම උන් ගෙ අර්තදැක් වීම සුද්දා යන්න කලින මෙහේ හලල ගිය කක්ක වල නොදිරපු ඇට වලින් පැල වෙච්ච, ගද ගස්සන ගූ ගස් ටිකක්…

    • මහවීරන් says:

      අද…. එදා වගේ භීෂන යුද්ධයක් තිබුනනම්…..

      කොටිය ඉබේම යුද්ධය දිනනවාමයි… දිනල රටේම පාලන බලය පැය 24න් අල්ලා ගන්නව..!
      හේතුව සිංහලය රෙද්ද ඇඳගෙන කතාකලාට…මුලු සිංහල ජාතියම තම වාසිය තකා භේදභින්න කරල ඉන්නේ දේශපාලකයො නිසා…!
      ලෝකයේ කිසිම හමුදාපති කෙනෙක් තම ජයගත් හමුදා සේනාංකයම මෙවැනි විදියට හෑල්ලුවට පත්කරල නැහැ..!
      ප්‍රභාකරන් යුද්ධයේදී ගාම්භීරව මියගියත් තම හමුදාව මෙවැනි විදියට භේද භින්න කරල හෑල්ලු කලේ නැහැ නේද ඕගලන්ගෙ ගුණමකු තරු මාෂලය වගේ?

      ඒකට දෙමළ අපේ “උත්තමාචාර-අවි” ප්‍රභාකරන් වීරයට..!

      • Salmal says:

        The racist Sambandan is a disgrace to all nice Tamil people….
        You are a minority leader ,you have no right to .say or command us to do such things ..This is SINHALESE MOTHERLAND
        There are NO Tamil nation in Sri Lanka ONLY Sinhalese Nation in Sri Lanka
        Tamil Nadu is the eleventh-largest state in India by area and the sixth-most populous .Tamil is the language of 77 Million native speakers spoken in S ..India, ..’The Land of Tamils is Tamil Nadu…
        . Why not go back there and live with your own people ..
        .Sri Lanka is more than 5000 years old Sinhalese Motherland . more than .78% people are Sinhalese .
        .This is Sinhalese Motherland …The Past is the Present; It’s the Future Too
        .NO NEED TAMIL as an official language in our Country Sinhalese language is enough …If tamils want to live in our Motherland learn Sinhalese .
        Don ‘t talk bullshit ,you racist tiger supporter

      • Jude says:

        Shut your terrorist mouth you old man..&… GO TO HELL..YOU IDIOT

  3. DRS says:

    Make English the national language. This will give a better oppertunity for kids in for the future in all area, North South, East West.

    • Hokka says:

      Yes then we can become a highly developed English speaking country like Jamaica.

      Also our children can easily find employment as toilet cleaners in UK and USA.

      BTW: UK and USA have zero unemployment because they speak English 😀 (Magic eh?).

    • sinha le says:

      මෙන්න කලු සුද්දෙක් තප්පුලන වා

    • love nature says:

      ධර්මපාලතුමා සුද්දන් එළවන්නට තැත් කළ රට තවමත් සුද්දන්ගේම කොලණියක්‌ වී තිබේ.

  4. sinha le says:

    උතුරේ ලන්දේසි එන්න ප්‍රථමයෙන් තිබුනු අපේ ගම්වල සිංහල නම් නැවත බාවිතා කල යුතුය දෙමළ නම් තහනම් කල යුතුය

    යාපනයේ සහ වන්නියේ ජීවත් වූ දෙමළ ජනතාව අතීතයේ දී හැඳින්වූයේ මලබාර් වැසියන් ලෙසටයි. ඔවුහුයාපනයේ දෙමල ජනතාව ලෙසට ස්ථාපිත කෙරෙනුයේ ඉංග්රීසීන්ගේ පාලන සමයේදීය. යාපනෙයේ මාලබාර්වැසියන්ට පොදු වූ තේසවලාමෙයි නීතිය යටතේ ද ඔවුන් හඳුන්වන ලද්දේ මලබාරයන් ලෙසටයි. එම තත්ත්වයතුළ යාපනයේ ජීවත්ව සිටින දෙමල ජනතාවට වසර දෙසිය පණහක පමණ ඉතිහාසයක් හිමිය. ඔවුහු වරින්වර මලබාරයෙන් සංක්රමණය වෙමින් ලංකාවේ පදිංචියට පත් වී තිබේ. යාපනයේ වත්මන් මහ ඇමතිවරයාවන විග්නේශවරන් ද මලබාර වැසියෙකු ගේ මුණුපුරෙකි. සම්බන්ධන්ද එසේය. ප්රභාකරන්ද එසේය. ඔවුන්ගේ පරම්පරා පැටිකිරිය සලකා බලන කල්හි. දකුණු ඉන්දීය සම්භවයක් සහිත කල්ලතෝනින් ලෙසටහැඳින්විය හැකිය.

  5. sinha le says:

    ලන්දේසි පාලන සමයේ අවසාන කාලයේදී සිදුවූ ආගමික පරිවර්තනයද සමඟ සිංහලයන් වන්නියටදමහනුවර රාජධානිය දක්වාද පලායැමට උත්සාහ කළහ. එයට හේතුව යාපනයේ තිබූ පාරම්පරික ගම්බිම්ලන්දේසීන් විසින් ආක්රමණය කොට විහාරස්ථාන කඩාබිඳ දමා සිංහලයන් විනාශ කිරීමයි. ලන්දේසි පාලනසමයට පෙරාතුව වත්මන් වලිකාමම් නොහොත් වැලිගම පාලන වසමේ පූනාල, බතකෝට්ටේ, මූලි, ආනෙයිකොට්ටේ, කීරමලය ඇතුළු සිංහල ගම් බිම් පණහක්ද වඩමාරච්චි පාලන වසමේ වැලිවැටිය, ලීලගම, තඹල, අම්බන ඇතුළු සිංහල ගම්බිම් දහසයක්ද තෙන්මාරච්චි පාලන වසමේ කොහිල කන්ද, වනන්දිය, මන්ඩාවිල, පල්ලාවි ඇතුළු සිංහල ගම්බිම් පහළොවක්ද පච්චීලපල්ලිවල මොහමලේ, ඉටාවිල, කොස්සම්පත්තු, තඹලගම ඇතුළු සිංහල ගම්බිම් දහහතරක් ද පුවඟු දිවයින කාරදිව කැස්බදූව ඇතුළු අනෙකුත් දූපත්වලගම්බිම් විස්සක් පමණද තිබී ඇත. නෙදර්ලන්තයේ බීල්ඩ් බෑන්ක් ලේඛනාගාරයේ තිබෙන වර්ෂ 1695 ට අයත්පැරණි සිතියමකට අනුව සිංහලයන්ගේ පාරම්පරික ඉඩකඩම් මොනවාදැයි හඳුනාගත හැකිය. එA අවදියේදකුණු ඉන්දියාවත් ලංකාවත් අතර ජන සංක්රමණ සිදු විය. පරංගි ලන්දේසි යුද්ධ නිසා අවතැන් වූමලබාරයන් වහලුන් ලෙසට යාපනයේ සහ වන්නියේ පදිංචි කිරීම සිදු වූයේ ලන්දේසි පාලනය ඇරඹීමෙන්පසුවය .

  6. Saradiel says:

    එහෙනන් අපිත් අපේ භාශාවෙන්ම උතුරු සහ නැගෙනහිර පාලත් හඳුනාගමු..

    http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?t=1261578

  7. love nature says:

    දෙමළ ජාතිකයකු වූ පොන්නම්බලම් රාමනාදන් මහතා 1851 අප්‍රේල් … විහාර දේවාල ගම් පනත ක්‍රියාත්මක කිරීම ආදි සිංහලයාගේ … භේද නොතකා සිංහල භාෂාව මුල් තැනෙහි තැබිමට කටයුතු කළේය. ..

  8. sinha le says:

    යටත්විජිත සමයේ එකල පාලකයන් වූ ඉංග්‍රීසි උගතුන් විසින් දමිළ ලිපිකරුවන්ගේ සහය ඇතිව දෙමළ ඌරුවට පැරණි සිංහල ග්‍රාම නාමයන් රාජ්‍ය පරිපාලන ව්‍යුහය තුල සිතියම් ගත කිරීම නිසා අද වන විට උතුරු පළාතේ සහ නැගෙනහිර පළාතේ බොහෝ ග්‍රාම නාමයන් මෙන්ම අනෙකුත් පළාත්වලද යම් යම් සිංහල ග්‍රාමනාම වෙනුවට දමිළ නම් භාවිතා කර තිඛෙන බව පෙනේ

    http://www.hirudaruwo.org/old-sinhala-names/#.WNdsrGekKUk

  9. sinha le says:

    මුව විපක්ෂයේ නායක කම දුන්න සුනකයන්ට දැනගැනීම පිණිස

    වර්ෂ 1948 වන විට වෙළෝදාමට පැමිණි සිංහලයින්ගෙන් එරාවුර් නගරය පිරී ගියේය. ඒරාවුර් නගර මධ්‍යයේ තිබුණු පොදු වෙළ`ද පොළ නැගෙනහිර පළාතේම ප්‍රමුඛ වෙළෝද මධ්‍යස්‌ථානය විය. එහි කඩවල් 72 ක්‌ තිබිණි. ඒ අතර සිංහල ජනයාට අයත් කඩවල් 52 ක්‌ විය. 19 ක්‌ මුස්‌ලිම් ජනයාටත් 01 දෙමළ අයෙකුටත් අයත් විය. යාපනය, මහනුවර, ත්‍රිකුණාමලය, කල්මුණ, කාත්තන්කුඩි, මඩකලපුව, වැලිකන්ද ආදි හතර දිග් භාගයෙන් මෙහි පැමිණි වෙළ`දුන් දෙහි දොඩම්, මා`ඵ, කෙසෙල් ආදී වෙළෝද ද්‍රව්‍ය රැගෙන ගියහ. මේ ආකාරයෙන් එකල සිටම ඒරාවුර් හි පදිංචිව සිටි සිංහල ජනයා සක්‍රීය ලෙස වෙළෝදාමෙහි යෙදෙන්ට වුහ. එරාවුර් තරුණ බෞද්ධ සංගමය වර්ෂ 1960 ආරම්භ විය. වර්ෂ 1963 දී නැගෙනහිර බුදුරැස්‌ නමින් වෙසක්‌ උත්සවයක්‌ද ඔවුහු සංවිධානය කළහ. සිංහල සිසු දරුවන්ට ඉගෙනීම ස`දහා දුම්රිය පොළ අසල සිංහල පාසලක්‌ද ආරම්භ විණි. මේ ආකාරයෙන් සිංහල දෙමළ මුස්‌ලිම් ජනයා ඉතා සාමකාමීව එරාවුර් නගරයේ කල්ගත කළහ.

    එරාවුර් නගරයේ සිංහල පවුල් පන්සියයකට ආසන්න ගණනක්‌ උන්හ. එක්‌දහස්‌ පන්සියයට වැඩි සිංහල ජනකායක්‌ එකල්හි එරාවුර්හි වූහයි පැවසිනි. කොටි ත්‍රස්‌ත්‍රවාදීන්ට මෙම සිංහල මිනිසුන් වහ කදුරු විය. එරාවුර් සිංහලයන්ගෙන් තොර කාලපයක්‌ බවට පත්කිරීම එල්.ටී.ටී.ඊ. අභිලාෂය විය. එය වෙනුවෙන් කැපවුණු ජාතිවාදී ද්‍රවිඩ රාජ්‍ය නිලධාරි පිරිසක්‌ද වූහ.

    වර්ෂ 1983 උදාවිය. එරාවුර්වලට නුදුරින් කෝපාවෙලි තිඹිරිගස්‌තැන්නේ සිංහල ගම්මානයක්‌ සහ කීර්ති ශ්‍රී මේඝවර්ණ විහාරස්‌ථානයද තිබුණි. එම ගම්මානයට යන මාර්ගය හරස්‌ කරමින් කෝපාවෙලි වැව සාදන්නට ජාතිවාදීහු කටයුතු කළහ. තිඹිරිගස්‌තැන්න ගම්මානයම ජලයෙන් යටව ගියේය. වර්ෂ 1984 වසරේදී තම ඔප්පු සහිත ඉඩ කඩම් අත්හැර ගිය මෙම ජනයා ඉන් පසුව තමන්ට අහිමිවු ඉඩකඩම් වෙනුවට විකල්ප ඉඩම් ඉල්ලා හ`ඩ නගන්නට වූහ. ඉඩම් අහිමිව අදට වසර 32 කි. කෝපාවෙලි අවතැන් සිංහල ජනතාවට අදටත් විකල්ප ඉඩම් ලැබී නොමැත.

  10. Saradiel says:

    මුගුරක් ඇවැසිතැන මුගුරක් ගෙන නැගෙනූ …

    මුගුරක් ඇවැසිතැන මුගුරක් ගෙන නැගෙනූ
    කඩුවක් ඇවැසිතැන කඩුවක් ගෙන කොටනූ
    සංග්‍රාමයට නව ගුණ වැල ගෙන නොයනූ
    සංග්‍රාමයෙන් පසු නවගුණ වැල ගනිමූ

    කඩු දුනු හී තෝමර ඈ අවිගෙන
    වියරු වැටී සතුරන් දිව එන කල
    රණ බිම මැද එරමිණිය ගොතාගෙන
    දසසිල් වී නව ගුණවැල ගනිමුද

    කවුරුන් හෝ මගේ රට බිලි දේනම්
    නොපනත්කම් ගිනිලා අහුලානම්
    කුමටද උන් හා සීල සමාදන්
    සටනින් තොර මුනිවත අවදානම්

Main News